برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

رویداد‌ها۱۲ اسفند ۱۳۹۶

بازدید اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان از دیجی‌کالا

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

گروهی از اعضای اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان روز پنجشنبه 10 اسفند ماه از دیجی‌کالا و مرکز پردازش دانش بازدید کردند. در ابتدای این بازدید بابک فتاحی  مدیر ارشد امور مشتریان دیجی‌کالا درباره این شرکت صحبت کرد و اطلاعات مختلفی را در اختیار اعضای اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان قرار داد.

فتاحی در ابتدای صحبت‌هایش گفت:«دیجی‌کالا هیچ وقت بلند پروازی و ایده بزرگ خودش را برای اینکه بتواند تجربه خرید بهتری به مشتریان منتقل کند را فراموش نکرده است. دیجی‌کالا در مدت زمان کمی توانست راه حلی پیدا کند تا مشتریان بتوانند تجربه خرید بهتری داشته باشند. دیجی‌کالا یک پرتال نقد و بررسی برای کالاهای دیجیتالی راه اندازی کرد. این اتفاق در ابتدا برای دوربین‌ها دیجیتال، موبایل و لپ‌تاپ رخ داد.ز سپس سرویس ارسال رایگان سفارش‌ها راه اندازی شد. دیجی‌کالا برای پیشرفت، نیاز به سرمایه‌گذاری و تجربه افراد مختلفی که در بازار خارجی فعالیت کرده بودند، داشت. چنین افرادی شرکت سراوا را تاسیس کردند تا دیجی‌کالا بتواند مسیرش را با موفقیت ادامه دهد.»

مدیر ارشد امور مشتریان دیجی‌کالا  در ادامه صحبت‌هایش گفت:«دیجی‌کالا سرویس دیگری برای تشویق کاربرانش به وجود آورد. یک تخفیف برای محصولات و خرید‌ّهای مختلف که به صورت نقدی پرداخت نمی‌شد. بعد از هر خرید مقداری بن یا دیجی‌بن به کاربران داده می‌شد تا بتوانند از آن‌ها برای خرید‌ّهای بعدی استفاده کنند.  در سال 2013 قسمت پیشنهاد شگفت‌انگیز به دیجی‌کالا اضافه شد. در این قسمت هر روز چند کالا با تخفیف خوبی برای فروش قرار میگرفتند. در همان زمان ما فکر کردیم که به چه صورت می‌توانیم تجربه خوبی به مشتریان بدهیم. به همین دلیل امکان برگرداندن کالا در مدت زمان ۷ روز را راه اندازی کردیم. پس از مدتی دیجی‌کالا تصمیم گرفت که مرکز پردازش خودش را راه اندازی کرد. دیجی‌کالا در سال 2014 فروش محصولات غیر الکترونیکی را هم شروع کرد. در این زمان دیجی‌کالا تغییر کرد و خودش را به عنوان یک فروشگاه اینترنتی بسیار بزرگ معرفی کرد. در سال 2015 دیجی‌کالا، دیجی‌کالا مگ را راه اندازی کرد. از آنجایی که دیجی‌کالا تصمیم گرفت کالای غیر دیجیتال هم بفروشد، برخی از کاربران وفادار ما فکر کردند که دیگر تمرکز روی کالای دیجیتال وجود ندارد. دیجی‌کالا مگ برای این راه اندازی شد که به کاربران بگوید هرچیزی که درباره محصولات دیجیتالی می‌خواهید را می‌توانید در اینجا پیدا کنید. در سال 2015 اپلیکیشن دیجیکالا هم برای اندروید و iOS به وجود آمد. در سال 2016 ما یک سایت مخصوص برای مد و لباس راه اندازی کردیم. مد و لباس قبلا در دیجی‌کالا به فروش می‌رفت، اما دیجی‌استایل برای افرادی راه اندازی شد که به شکل خاص مد و لباس را دنبال می‌کردند.»

بابک فتاحی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره جعبه‌باز و فیدیبو هم صحب کرد. او به این موضوع اشاره کرد که:«بعضی‌ها می‌گفتند کالای خرابی که مشتری پس می‌دهد را دوباره می‌فروشید. وقتی کالایی با یکسری مشکلات بر می‌گشت، آن کالا مورد بررسی قرار می‌گرفت و مشکلات آن مشخص می‌شد. سپس همه این اطلاعات در سایت جعبه‌باز قرار می‌گرفت تا کاربران با دانستن مشکل کالا بتوانند آن را با قیمت کمتر خریداری کنند. دیجی‌کالا کمی بعد فیبدیبو را خریداری کرد.  سرویسی برای خرید کتاب دیجیتالی که به کاربران اجازه می‌داد کتاب دیجیتالی و کتاب صوتی خریداری کنند»

فتاحی سپس به این موضوع اشاره کرد که دیجی‌کالا در سال 2016 بیش از 2 هزار کارمند داشت و رنک الکسای سایت در سال 2016 به ۳ رسید. براساس گفته‌های بابک فتاحی روند موفقیت دیجی‌کالا در سال 2017 سرعت بیشتری به خودش گرفت و این فروشگاه اینترنتی بزرگ‌ترین مرکز پردازش کالای خاورمیانه را تاسیس کرد.

مدیر ارشد امور مشتریان دیجی‌کالا در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت:«ایران کشوری است که 80 میلیون جمعیت دارد و که 75 درصد آن‌ها در شهر زندگی می‌کنند و 70 درصد این جمعیت هم از اینترنت بهره می‌برند. این مردم بیشتر با گوشی به اینترنت متصل می‌شوند. گوشی‌های هوشمند باعث شده‌اند که همه بتوانند با آن خرید کنند. بالا رفتن سرعت اینترنت هم باعث شده که مردم راحت‌تر بتوانند خرید کنند. دیجی‌کالا نزدیک به 90 درصد بازار آنلاین ایران را در اختیار دارد. ما قصد داریم که به مردم شانس دسترسی آسان به محصولات را بدهیم.  دیجي‌کالا همیشه مشتری محور بوده است و به همین دلیل در تمام بخش‌ها به صورتی هدف گذاری می‌شود که همه چیز مشتری محور باشد. مشتری به سرعت بالا، سرویس با کیفیت و اخلاق و رفتار خوب نیاز دارد.  ما بزرگ‌ترین مرکز پردازش کالا را در خاورمیانه راه اندازی کردیم. مدت زمان اماده کردن کالا از زمان ثبت سفارش تنها ۲۰ دقیقه است. تمام سرویس‌های دیجی‌کالا ۲۴ ساعته کار می‌کنند و تنها در چند روز تعطیل هستند. مردم از طریق تلفن، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با دیجی‌کالا در تماس باشند. اکثر ایمیل‌ّها در کمتر از ۸ ساعت پاسخ داده می‌شوند و ۹۰ درصد آن‌ها در 24 ساعت جواب داده می‌شوند. 80 درصد افرادی که به مرکز تماس زنگ می‌زنند تنها ۲۰ ثانیه منتظر می‌مانند. ما سعی کردیم که بیشترین تماس را دریافت کنیم. در واقع تماس‌های قطع شده ما کمتر از ۱۰ درصد است. همچنین در 80 درصد مشکلات در همان تماس اول برطرف می‌شوند. ما توانسته‌ایم 95 درصد رضایت مشتریان را داشته باشیم که این موضوع را از نظر سنجی‌های مختلف به دست آورده‌ایم.»

پس از این صحبت‌ها اعضای اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان به بازدید از مرکز پردازش دانش که بزرگ‌ترین مرکز پردازش در خاورمیانه و شمال آفریقا به حساب می‌آید، پرداختند و روند ثبت سفارش‌ها و ارسال کالاها را از نزدیک مشاهده کردند.


برای عضویت در خبرنامه دیجی‌کالا مگ نام و ایمیل خود را وارد کنید.

[box][contact-form-7 id=”6″ title=”خبرنامه”][/box]

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.