برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

اطلاع رسانی‌ها۲۶ بهمن ۱۳۹۵

برنامه‌ی دیجی‌کالا برای فروش خودروهای ساخت داخل چیست؟

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

در حال حاضر همه‌ی خودروهای موجود برای فروش در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا وارداتی هستند. خودروهایی از برندهای مشهور مثل کیا، هیوندای و در آینده برندهای شناخته‌شده‌ی دیگری که از مبادی معتبر و دارای مجوز وارد کشور می‌شوند. دیجی‌کالا در مرحله‌ی ابتدایی، فروش خودروهای وارداتی را در دستور کارش قرار داده و فروش خودروهای ساخت داخل را به آینده موکول کرده است.

علت این تصمیم نظام‌مند بودن و سهولت خرید خودروهای ساخت داخل در مقایسه با خودروهای وارداتی است. خودروهای داخلی توسط شرکت‌های بزرگی مثل ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو و خودروسازان نام‌آشنای دیگر تولید می‌شوند. خودروسازانی که دارای سامانه‌ی فروش و خدمات پس از فروش ریشه‌دار و گسترده هستند.

مدل‌های مختلف خودروهای داخلی، ویژگی‌های فنی و قیمت آن‌ها تا حد زیادی برای مردم شناخته شده است. بنابراین دیجی‌کالا در گام اول سراغ سهمی از بازار خودرو رفته که پیچیدگی بیش‌تری در آن وجود دارد. بازار خودروهای وارداتی که طبق آمار منابع مختلف، از نظر تعداد کم‌تر از ۵ درصد بازار خودروی کشور را در اختیار دارد.

به دلیل پیچیدگی‌هایی که در خرید خودروهای وارداتی وجود دارد، دیجی‌کالا تصمیم گرفت که در گام اول فروش آن‌ها را در برنامه‌ی خودش قرار بدهد. این پیچیدگی‌ها شامل تنوع زیاد در مدل‌ها، گوناگونی آپشن‌ها، تنوع قیمت، نوسان قیمت و رقابت شدید چند مدل در سطوح قیمتی مشابه است.

بعلاوه بیش‌تر مردم به صورت روزمره کم‌تر سوار خودروهای وارداتی می‌شوند و در کل ممکن است آشنایی زیادی با آن‌ها نداشته باشند. بنابراین سازوکارهای محتوایی معمول دیجی‌کالا مثل نمایش قیمت قطعی، جدول مشخصات فنی، امکان مقایسه‌ی دو یا چند کالا، گالری تصاویر و نقد و بررسی تخصصی، مشتریان بالقوه را کاملا با ویژگی‌ خودروها آشنا می‌کنند. مشتری‌های قطعی هم همان تجربه‌ی خرید آسان، سریع و بی‌دغدغه‌ از دیجی‌کالا را در خرید خودرو تکرار می‌کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌001

خودروهای داخلی و ارزان؟ چرا که نه!

علی‌رغم اولویت دیجی‌کالا به فروش خودروهای وارداتی، درباره‌ی بحث فروش خودروهای ساخت داخل باید بگوییم، چرا که نه؟ با وجود امکان‌ خرید آسان خودروهای داخلی در سراسر کشور، دیجی‌کالا هم می‌تواند در راستای «حمایت از کالای با کیفیت ایرانی» در فروش خودروهای داخلی که سطح کیفی بالایی دارند، سهیم باشد. بنابراین در صورت تمایل خودروسازان داخلی، دیجی‌کالا می‌تواند به عنوان پایانه‌ای معتبر برای فروش محصولات با کیفیت آن‌ها، اقدام کند. محصولاتی با کیفیت که باید طبق استاندارد‌های دیجی‌کالا به دست مشتری برسند. استانداردهایی که در فروش خودرو، شامل طی مراحل اداری کوتاه، شماره‌گذاری در کم‌ترین زمان و تحویل سریع خودرو به مشتری می‌شوند.

در صورت ورود محصولات خودروسازان داخلی به دیجی‌کالا، امکان فروش خودروهای ارزان‌تر هم فراهم می‌شود. در هر صورت در حال حاضر قیمت فروش خودروهای خارجی در کشور ما خیلی بیش‌تر از قیمت بین‌المللی آن‌هاست و علی‌رغم تلاش دیجی‌کالا برای فروش خودروهای خارجی باکیفیت ارزان‌تر، باز هم این خودروها از توان خرید بخش زیادی از مردم کشور خارج هستند.

بنابراین هرچند به دلایل زیادی دیجی‌کالا کار خود را از فروش خودروهای وارداتی شروع کرده، ولی کاملا برای فروش خودروهای ارزان‌تر و باکیفیت داخلی طبق استانداردهای مشتری‌مدارانه‌ی دیجی‌کالا آمادگی دارد.

telegram_ad2_1

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.