برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

دیگر رسانه‌ها۱۱ اسفند ۱۳۹۸

مدیرکل تعزیرات کشف ۵ میلیون ماسک از دیجی کالا را تکذیب کرد

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

پس از انتشار ویدئویی درارتباط‌ با احتکار ماسک از سوی دیجی‌کالا، اکنون مدیرکل تعزیرات نسبت‌ به تعداد ماسک‌های کشف‌شده‌ی ادعایی واکنش نشان داد.

دیروز در شبکه «ایران کالا» ویدئویی منتشر شد مبنی بر اینکه دیجی‌کالا دست به احتکار ماسک زده است. در این ویدئو بارها عنوان شد که تعداد ۵ میلیون ماسک از دیجی‌کالا کشف شده است. دیجی‌کالا پس از آن بیانیه‌ای منتشر و ادعای مطرح‌شده را کذب دانست. پس از آن نیز لیست کامل مشتریان را به‌صورت عمومی منتشر کرد. حال مدیر کل تعزیرات، موضوع کشف تعداد ۵ میلیون ماسک، تنها از دیجی‌کالا را رد کرده و اذعان کرده که این رقم مربوط به کل کشفیات در طول هفته است. محمدعلی اسفنانی درباره‌ی آخرین وضعیت گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به‌منظور نظارت بر توزیع و عرضه محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده گفت:

[quote color=”#000000″ bgcolor=”#f9f9f9″ bcolor=”#f9f9f9″]از روز گذشته توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌ها آغاز شده و هر چند کم‌وبیش گزارش‌هایی درباره‌ی کمبود اقلام در برخی داروخانه‌ها دریافت کردیم اما با توجه به برداشته‌ شدن محدودیت توزیع محصولات توسط داروخانه‌ها از روز گذشته، انتظار می‌رود ظرف امروز و فردا همه‌ی داروخانه‌ها این اقلام را عرضه کنند.[/quote]

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران یادآور شد که تا روز گذشته بخشنامه شده بود که داروخانه‌ها اجازه‌ی توزیع و عرضه‌ی اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده را ندارند، مگر با هماهنگی اداره‌ی کل تجهیزات پزشکی که حال این محدودیت برداشته شده و توزیع اقلام در داروخانه‌ها آغاز شده است.

اسفنانی تصریح کرد که طی یک هفته گذشته با حضور گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی در سطح بازار، تعداد ۵ میلیون ماسک کشف کردیم و طی چند روز گذشته نیز پنج کانتینر دستکش کشف شد که طبق قانون صاحبان این کالاها مکلف به عرضه در بازار شده‌اند. وی گفت این گشت‌ها را تا زمان رسیدن به شرایط عادی ادامه می‌دهیم.

اسفنانی در پاسخ به ادعای کشف ۵ میلیون ماسک از دیجی‌کالا گفت:

[quote color=”#000000″ bgcolor=”#f9f9f9″ bcolor=”#f9f9f9″]عدد ۵ میلیون مربوط به مجموع کشفیات ما در یک هفته گذشته است و احتمالاً مطلب از حیث بیان، درست ادا نشده است. آمار دقیق مربوط به دیجی‌کالا را به زودی اعلام می‌‌کنیم.[/quote]

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره‌ی آغاز گشت‌های ویژه‌ی بازار شب عید از چند روز آینده و هم‌زمانی این گشت‌ها با نظارت بر بازار توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده گفت: «طبیعتاً کار سختی است زیرا امکانات و توان ما در حد قبلی باقی مانده و افزایشی از این نظر نداشته‌ایم ولی سعی کردیم با افزایش شیفت‌های کاری این کمبود را جبران کنیم و گاهی اوقات گشت‌های تعزیرات تا پاسی از شب حضور دارند.»

وی همچنین گفت که قرار بود سران قوا در قالب قانون تصویبی یا یک امر حکومتی افزایش اختیارات تعزیرات را ابلاغ کنند، اما تا الان تصمیمی‌ گرفته نشده تا بتوانیم از این اختیارات در مواقع اضطراری استفاده کنیم.

 

این مطلب اولین بار در وبسایت زومیت منتشر شده و در اتاق خبر دیجی‌کالا بازنشر شده است.

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.