برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

اطلاع رسانی‌ها۱۷ فروردین ۱۳۹۹

برای حمایت از مشتریان در دوران کرونا چه کرده‌ایم؟

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

روزهای سختی است و ما باور داریم نقش دیجی‌کالا در این دوران باید بیشتر از همیشه مسئولانه باشد. هر لحظه در تلاشیم تا تمام ظرفیت دیجی‌کالا برای تأمین و ارسال کالاهای مشتریانی که این روزها بیشتر از همیشه به خرید اینترنتی نیاز دارند به‌کار گرفته شود و تا حد امکان نیز افزایش یابد.

همه‌گیری جهانی کرونا باعث ایجاد 3 تغییر عمده در ارائه خدمات دیجی‌کالا به مشتریان شد؛

  • تعداد سفارش‌های درخواستی به شدت زیاد شد؛
  • محدودیت ایجاد شده در ترددها باعث اختلال در ارسال کالای فروشندگان مختلف به مراکز پردازش دیجی‌کالا شد؛
  • اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای حضور همکاران، بسته‌بندی و ارسال سفارش‌ها، کارها را کند کرده بود.

این شرایط خاص و کاستی‌های موجود باعث شد تا برخی از مشتریان در روزهای گذشته امکان ثبت سفارش در بازه دلخواه‌شان را نداشته باشند. اقداماتی که برای پشتیبانی از مشتریان خود در همه‌گیری جهانی کرونا انجام داده‌ایم در چند محور متمرکز بوده است؛

  • بازه‌ ارسال سفارش‌ها را به طور موقت، محدود کرده‌ایم تا تأمین و ارسال کالاهای ضروری با سرعت بیشتری انجام و سفارش‌ها با رعایت کامل استانداردهای بهداشتی ارسال شود.
  • البته در همان روزهایی که سفارش‌گذاری محدود شد هم روزانه به طور متوسط ۳۰۰ هزار کالا برای مشتریان در سراسر کشور ارسال می‌شد و دلیل عدم امکان سفارش‌گذاری جدید در بعضی از مواقع این بود که حجم سفارش‌ها از این عدد که تمام ظرفیت زیرساختی دیجی‌کالا بود، بیشتر می‌شد. پاسخ به این حجم از افزایش تقاضای جدید که پیش‌بینی نشده بود و در شرایط عادی نیز وجود نداشته است، نیاز به زیرساخت‌های لجستیکی و فناورانه‌ی گسترده، انبارها، مراکز پردازش و عملیات متعدد و منابع انسانی آموزش‌دیده دارد که به‌هیچ‌وجه امکان ایجاد آن به‌طور یک‌شبه یا حتی چندهفته‌ای برای هیچ شرکتی در جهان میسر نیست؛ به‌همین‌دلیل، بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان مانند علی‌بابا و آمازون و اوکادو نیز با چالش‌های جدی در این روزها مواجه هستن.
  • اگر جزو کسانی هستید که در روزهای گذشته با پیام عدم امکان ثبت سفارش مواجه شده‌اید، عذرخواهی ما را بپذیرید. خوشبختانه هم اکنون با اقدامات مختلف و بهبودهایی که در بخش‌های مختلف دیجی‌کالا انجام گرفت، محدودیت‌های بازه‌های ارسال سفارش برداشته شده است. از مهم‌ترین این اقدامات انتشار فراخوان برای استخدام ۲ هزار نیروی جدید در عملیات بود که تاکنون ۷۰۰ همکار به خانواده دیجی‌کالا اضافه شده‌اند.
  • از همه مشتریانمان درخواست می‌کنیم تا فقط با ثبت سفارش‌های ضروری، امکان ثبت سفارش را برای تعداد بیشتری از هموطنان در این روزهای سخت مهیا سازند.
  • برای محافظت از مشتریان در برابر شیوع ویروس کرونا و سلامت همکاران خود، مراکز پردازش دیجی‌کالا، انبارها، ماشین‌های توزیع و ارسال را بر اساس استانداردهای اعلامی سازمان‌های جهانی چندبار در روز ضدعفونی می‌کنیم. کل مراکز پردازش و انبارهای دیجی‌کالا هر شب نیز با دقت ضدعفونی می‌شوند.
  • برای تأمین و موجود بودن تنوع 2 میلیونی محصولات در دیجی‌کالا، بیش از 40 هزار فروشنده از سراسر کشور تلاش می‌کنند. تأمین‌کنندگانی که در روزهای قرنطینه برای رساندن کالای مورد نیاز مشتریان حتی در روزهای تعطیل عید از پا ننشستند و کار کردند. بخشی از کاستی‌ها به دلیل محدودیت‌هایی بود که در تردد بعضی از فروشندگان و کسب‌وکارهای فعال در پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی کالا ایجاد شده بود و این عزیزان نمی توانستند کالاهای خود را به مراکز پردازش دیجی‌کالا در بعضی از استان‌های کشور برسانند.
  • از 40 هزار فروشنده در دیجی‌کالا که این روزها قهرمانانه برای تأمین کالاها تلاش کرده‌اند عده محدودی تخلفاتی داشتند. با نظارت دقیق تلاش می‌کنیم تا فروشنده‌ای به طور غیرطبیعی قیمت‌ها را بالا نبرد. گزارش‌های‌ مشتریان در این خصوص که در مرکز تماس یا شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌شود به دقت بررسی و با فروشندگان متخلف بصورت جدی برخورد می‌شود.
  • با تمام دشواری‌ها، دیجی‌کالا با تمام توان تلاش کرده است خدمات خود را به میلیون‌ها نفر از هموطنان کشور ادامه دهد. تمامی توان لجستکی، تکنولوژیکی و زیرساختی خود اعم از ۳۰ مرکز پردازش، توزیع و جمع‌آوری کالا در تمامی استان‌ها را به خدمت گرفتیم تا بتوانیم روزانه صدها هزار کالا را به مردم سراسر کشور، از شهرهای بزرگ تا دورترین روستاها، برسانیم. برای ادامه این تلاش با تمام توان در کنار مردم عزیز کشور هستیم و امیدواریم بتوانیم مسئولیت خود را به درستی انجام دهیم.

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.