برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

اطلاع رسانی‌ها۱۰ اسفند ۱۳۹۶

دیجی‌کالا تنها استارت‌آپ برگزیده سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

دیجی‌کالا به عنوان تنها استارت‌آپ حاضر در بین برگزیدگان هفدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده، موفق شد لوح گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کند. هفدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده روز چهارشنبه 9 اسفند 1396 با حضور وزیر صنعت و معدن، رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد. در این مراسم، بابک فتاحی، مدیر ارشد بخش امور مشتریان دیجی‌کالا، لوح گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را از دست محمد شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن، دریافت کرد.

در هفدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده در مجموع از 132 شرکت تقدیر شد که اغلب آن‌ها را شرکت‌های بسیار قدیمی فعال در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، مواد غذایی، صنایع بهداشتی و پزشکی تشکیل می‌دادند. این در حالی است که حضور دیجی‌کالا به عنوان یک استارت‌آپ فعال در حوزه‌ی تجارت الکترونیک در جمع برگزیدگان سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده، نشان می‌دهد دولت اهمیت این حوزه را در ارتباط با حقوق مصرف‌کنندگان به درستی درک است.

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن، در بخشی از سخنان خود در این همایش با توجه به نقش استارت‌آپ‌ها در پیشبرد سیاست‌های دولت برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده، استفاده از ابزارهای نوین برای کاهش هزینه‌های داد و ستد و تجارت الکترونیک را یکی از مصادیق رعایت حقوق مصرف‌کننده دانست و گفت: «EGOVERNMENT و ماشینی کردن کلیه خدمات در عصر انفجار اطلاعات انتظار مضاعفی را ایجاد می کند واستارتاپ ها در حوزه IT و ICT رشد و رونق گرفته‌اند و این باعث خوشحالی است و بهتر بود در بین برترین‌های امسال حضور استارتاپها را حس می کردیم».

[images type=”grid” cols=”three”]
[image link=”377421″ image=”377421″]
[image link=”377423″ image=”377423″]
[image link=”377425″ image=”377425″]
[image link=”377427″ image=”377427″]
[image link=”377429″ image=”377429″]
[image link=”377431″ image=”377431″]
[/images]

عکاس: سیدوحید حسینی

محمود نوابی، معاون وزیر صنعت و معدن و رییس سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید کننده هم در این همایش بار دیگر با تاکید بر شعار محوری این سازمان اضافه کرد: « جنس فروخته‌شده از سوی فروشندگان باید پس گرفته شود. اصطلاح جنس فروخته‌شده پس گرفته نمی‌شود، به‌رغم این‌که توهین به مشتری بود و پشت شیشه فروشگاه‌ها نصب می‌شد، مردم از آن‌ها خرید می‌کردند و ما این ناهنجاری را به یک هنجار اجتماعی تبدیل کرده بودیم. ما با این پدیده که در هیچ جای دنیا مشابه نداشت‏ مقابله کردیم و امروز شعار ما این است که جنس فروخته شده پس گرفته می‌شود».

به گفته‌ی محمود نوابی، شعار محوری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این است: «کالای فروخته شده پس گرفته می‌شود». دریافت خدمات پس از فروش، حق طبیعی مشتریان است و فروشنده‌ها باید رضایت مصرف‌کننده‌ها را جلب کنند. دیجی‌کالا از اولین کسب‌وکارهای اینترنتی ایران بود که موضوع «۷ روز ضمانت مرجوع‌کردن کالا» را مطرح و اجرا کرد. در حال حاضر خدمات پس از فروش دیجی‌کالا، ماهانه به هزاران مشتری و مخاطب، خدمات مشاوره و راهنمایی، درخواست استفاده از فرصت بازگشت کالا، تضمین بهترین قیمت و سایر موارد را ارایه می‌دهد.


برای عضویت در خبرنامه دیجی‌کالا مگ نام و ایمیل خود را وارد کنید.

[box][contact-form-7 id=”6″ title=”خبرنامه”][/box]

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.