برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

اطلاع رسانی‌ها۱۶ فروردین ۱۳۹۹

دیجی‌کالا در کنار کسب‌وکارها در بحران کرونا

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

پلتفرم مارکت‌پلیس یا بازارگاه دیجی‌کالا، فروشگاه آنلاین بیش از ۴۰ هزار کسب‌وکار مستقل ایرانی و ۱۵۰ هزار نفر از کارکنان این مشاغل است. مارکت‌پلیس این امکان را در اختیار کسب‌وکارهای آفلاین قرار می‌دهد تا بدون محدودیت کالاهای خود را به مشتریانی از سراسر ایران  عرضه کرده و روزانه ۶ میلیون بازدیدکننده دیجی‌کالا مشتریان بالقوه آن‌ها هستند.
این کسب‌وکارها که در این روزها با کاهش تردد‌ در شهر و کسادی بازار روبه‌رو شده‌اند، حالا انتظار دارند بتوانند با کمک فناوری‌های دیجی‌کالا، بخشی از این مشکلات را کاهش دهند؛ محصولات خود را به جامعه معرفی و از سیستم فروش، پرداخت آنلاین و انبارداری و ارسال دیجی‌کالا بهره‌ گیرند.

برای پشتیبانی از کسب‌وکارهای آفلاین و بازگشت رونق به آن‌ها در چند بخش وارد عمل شدیم:

۱. تسهیلات نرم‌افزاری و امکان استفاده از شرایط ویژه را در طرح حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی برقرار کردیم؛ وبینارهای روزانه آموزش فروش آنلاین به صورت رایگان، اعطای ۵ میلیون تومان اعتبار بازاریابی آنلاین برای هر کسب‌وکار و نیز  فعال شدن پنل فروش آنلاین در یک روز، بخشی از این شرایط ویژه است.

۲.  علاوه بر ۴ مرکز تهران در ۸ استان دیگر از شمال‌غرب تا جنوب؛ تبریز، اصفهان، همدان، کرج، مشهد، شیراز، کرمان، اهواز مراکز جدید انبارداری و جمع‌آوری کالای فروشندگان  راه‌اندازی و عملیاتی شد تا ارسال محصولات کسب‌وکارهای سراسر کشور به مراکز پردازش دیجی‌کالا با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام شود و کسب‌وکارهای محلی در استان محل سکونت خود یا استان نزدیک به خود بتوانند از سرویس‌های دیجی‌کالا استفاده کنند.  تولید محتوا، بازاریابی آنلاین، انبارداری، بسته بندی، خدمات پرداخت و ارسال کالاها به مشتریان سراسر کشور بخشی از این سرویس‌ها است. امروز در پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی‌کالا کسب وکارها و اصناف مختلف بدون محدودیت کالاهای خود را به مشتریانی از سراسر ایران عرضه می ‌کنند و روزانه ۶ میلیون بازدیدکننده دیجی‌کالا مشتریان بالقوه آن‌ها هستند.

۳. با هدف حمایت از کسب‌وکارهای آفلاین در دوران شیوع ویروس کرونا در بعضی از گروه‌های کالایی، کمیسیون دیجی‌کالا صفر در نظر گرفته شده است.

۴. مشاغلی مانند کافه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و تعدادی از مشاغل دیگر در همه‌گیری جهانی کرونا امکان ادامه همکاری با تعدادی از کارکنان خود را برای مدتی از دست می‌دهند. بنابراین برای حمایت از این گروه تصمیم گرفتیم در اطلاعیه جذب ۲هزار همکار جدید در دیجی‌کالا، اولویت افرادی که در این مشاغل فعال بوده‌اند بالاتر باشد و بگوییم از حضور آن‌ها در دیجی‌کالا استقبال می‌کنیم. امیدواریم زمانی که شرایط به حالت عادی برگشت این عزیزان در صورت تمایل بتوانند به مشاغل قبلی خود برگردند.

بی‌شک شکوفایی اقتصاد دیجیتال در کشور نیازمند بازیگران متنوعی است که دیجی‌کالا تنها یکی از آن‌ها است. تاریخ افت‌وخیزهای بسیاری به خود دیده و همچنان خواهد دید. پلتفرم‌ها و کسب‌وکارهایی که روزهای همه‌گیری کرونا را با سختی و کم‌رونقی می‌گذرانند روزی بازوی قوی کشور برای گذر از بحرانی دیگر خواهند شد. لزوم سرمایه‌گذاری جدی و حمایت از همه پلتفرم‌ها و تکنولوژی‌‌های جدید در دنیای امروز تبدیل به یک الزام شده است. اقتصاد دیجیتال هم یک شبه و از میان بحران کرونا قدرتمند نمی‌شود. پلتفرم‌های گردشگری، حمل‌ونقل و … روزهای سخت و بی‌رونقی را می‌گذرانند، اما برای گذر از این روزها و حضور فعالانه‌ همه همکارانمان لحظه‌شماری می‌کنیم.

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.