برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

اطلاع رسانی‌ها۲۳ خرداد ۱۳۹۷

دیجی‌کالا فعالیت خود را در حوزه فروش مواد غذایی گسترش می‌دهد

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

نشست خبری ویژه‌ی دیجی‌کالا در تاریخ سه‌شنبه ۲۲ خردادماه در محل هتل هما تهران با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد. میزبان این جلسه چند تن از مدیران دیجی‌کالا بودند. مدیرعامل این فروشگاه اینترنتی از راه‌اندازی خدمات جدیدی در سال ۱۳۹۷ خبر داد. در این نشست خبری، سعید محمدی مدیرعامل دیجی‌کالا اعلام کرد دیجی‌کالا قصد دارد فعالیت خود را در حوزه FMCG گسترش دهد و تجربه جدید را در این حوزه رقم بزند.

FMCG مخفف عبارت Fast-moving consumer goods و به معنی «مواد غذایی و سایر کالاهای تند مصرف» است. FMCG عموما به محصولاتی نظیر مواد خوراکی بسته‌بندی شده، نوشیدنی‌ها و وسایل بهداشتی گفته می‌شود که به سرعت و با قیمت رقابتی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. از اواخر سال گذشته، گروه مواد غذایی خشک و مواد بهداشتی به سبد محصولات دیجی‌کالا اضافه شدند. اکنون با گذشت چند ماه از آغاز به کار این گروه و با توجه به استقبال مشتریان دیجی‌کالا، مدیران این فروشگاه اینترنتی تصمیم گرفته‌اند تا با اضافه کردن مواد غذایی تازه به گروه FMCG سبد محصولات دیجی‌کالا را پررنگ‌تر از قبل کنند.

در این نشست خبری به مزایای راه‌اندازی و پیشرفت گروه FMCG اشاره شد. از جمله مزیت‌های خدمات FMCG می‌توان به توانایی مشتریان در دسترسی به مواد غذایی تازه مورد نیاز به سادگی و در مدت زمان کم‌تر از یک ساعت از وب‌سایت دیجی‌کالا اشاره کرد. مزیت دیگر این سرویس جدید کمک به کشاورزان، باغداران و دامداران ایرانی درجهت فروش مستقیم و بدون واسطه محصولات‌شان است. بنابراین راه‌اندازی این سرویس به طور هم‌زمان به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایرانی است.

در همین راستا مدیرعامل دیجی‌کالا ضمن اشاره به سود کم کشاورزان و باغداران از فروش محصولات غذایی گفت: آمار نشان می‌دهد که بهای فروش مواد غذایی توسط باغبانان و کشاورزان حدود ۲۰ درصد است و مابقی این سود به خرده‌فروشان می‌رسد. در عصر امروز سیستم‌های پخش خرده فروش و واسطه چندان مناسب نیستند. بنابراین دیجی‌کالا قصد دارد با طراحی راه‌حلی مناسب در مدل کسب و کار متفاوت، مواد غذایی را به صورت مستقیم و با تحویل فوری به دست مصرف‌کننده برساند.

به گفته‌ی مدیرعامل دیجی‌کالا، پیش‌بینی شده در سال ۹۷ تا سقف ۵۰۰ برند ایرانی می‌توانند در حوزه FMCG محصولات خود را در دیجی‌کالا عرضه کنند. ورود دیجی‌کالا به حوزه FMCG به عنوان یکی از تجربیات جدید و هیجان‌انگیزی برای دیجی‌کالا و مشتریان شمرده می‌شود. دیجی‌کالا برای این حوزه قصد دارد برای رسیدن به بهترین نتیجه با برترین فعالان این حوزه همکاری کند. این سرویس جدید قرار است به زودی راه‌اندازی شود و شروع این فعالیت جدید متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.