برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

رویداد‌ها۲۰ بهمن ۱۳۹۴

دیجی‌کالا برگزار می‌کند: نخستین مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

دریافت سریع سفارش، نیاز مهم مشتریان دیجی‌کالاست. از طرفی روش‌های معمول ارسال كالا، در آینده پاسخ‌گوی اين نياز نخواهند بود. هرچه پيش می‌رويم با افزايش مشکلات حمل‌ونقل در كلان‌شهرها، تامين اين نياز دشوارتر هم خواهد شد. اما گاهی بن‌بست‌ها فرصتی هستند برای نگاهی متفاوت، شروعی تازه و به‌چالش‌کشیدن راهکارهای معمول.

[quote font_size=”14″ align=”left”]دیجی‌کالا با هدف برآورده‌ کردن نیاز مشتریان‌اش برای دریافت به‌موقع و سریع کالا، در کنار راهکارهای دیگر، به استفاده از ربات‌های پرنده‌ی حمل كالا هم می‌اندیشد. [/quote]

فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا با هدف برآورده‌ کردن نیاز مشتریان‌اش برای دریافت به‌موقع و سریع کالا، در کنار راهکارهای دیگر، به استفاده از ربات‌های پرنده‌ی حمل كالا هم می‌اندیشد. روشن است که به‌کارگیری این فناوری در عمل، با چالش‌هایی همراه است. اما همه می‌دانیم آن زمان كه عده‌ای رويای پرواز در سر داشتند، بسياری با چشم ترديد به آن نگاه می‌کردند. رویایی که امروز به یکی از بدیهی‌ترین امکانات دنیای مدرن بدل شده است.

تاکنون تعدادی از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ دنيا، نمونه‌های آزمایشی از ربات پرنده‌ی حمل کالای خود را معرفی کرده‌اند. تدوین مقررات مربوط به ربات‌های پرنده هم در بعضی از كشورها با سرعت زیادی در حال انجام است. اما دیجی‌کالا تصمیم گرفته است به‌جای خريد يک ربات آماده يا حتی ساختن آن از طریق تولیدكننده‌های صنعتی، با اعتماد به توان‌مندی نخبگان رباتيک کشور، از همه‌ی ظرفیت‌های موجود استفاده کند. با همین رویکرد، دیجی‌کالا در حال اجرای مسابقه‌ای برای ساخت «ربات پرنده‌ی حمل کالا» برای نخستین بار در ایران است.

برگزاری این مسابقه که پیش از این نمونه‌ای برای آن وجود نداشته بر پایه‌ی مدل نوآوری باز، امكان تعامل نخبگان رباتيک كشور و هم‌چنین بهره‌مندی از دانش و مهارت برترين‌های این حوزه را فراهم می‌كند؛ افرادی که مشتاقانه و با ايمان به توانايی‌هایشان برای رویارویی با چنین چالشی داوطلب شده‌اند. هم‌چنين، رويدادهایی از این‌ دست ضمن ایجاد بستری برای آشنايی علاقه‌مندان، فعالان و کسب‌وکارهای حوزه‌ی رباتیک کشور، می‌تواند زمينه‌ای برای همكاری‌های آتی اين جامعه و پيشرفت در اين حوزه را فراهم کند.

[quote font_size=”14″ align=”left”]نخستین مسابقه‌ی «ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا»، زمستان سال گذشته آغاز شد. پس از فراخوان اولیه، درمجموع ۶۳ تیم از سراسر كشور در مسابقه ثبت‌نام کردند.[/quote]

نخستین مسابقه‌ی «ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا»، زمستان سال گذشته آغاز شد. پس از فراخوان اولیه، درمجموع ۶۳ تیم از سراسر كشور در مسابقه ثبت‌نام کردند. بعد از غربال‌گری این تیم‌ها توسط شورای مشورتی علمی و بر اساس اطلاعات فنی ارسال‌ شده، ۱۶ تیم برای حضور در بخش نمایشگاهی و ۱۱ تیم برای شرکت در مسابقه انتخاب شدند و جزییات قوانين مسابقه در نشست‌های حضوری به آن‌ها ابلاغ شد.

در ادامه‌ی مسير، اعضای شورای علمی از روند فعالیت تیم‌ها بازدید خواهند کرد و هم‌چنین کارگاه‌هایی آموزشی برای توانمندسازی هرچه بیش‌تر آن‌ها برگزار خواهد شد. تیم‌ها پس از محک‌زدن آمادگی خود در پیش‌مسابقه، اواخر تابستان امسال برای قهرمانی در مسابقه رقابت خواهند کرد. با کلیک روی لینک زیر به صفحه‌ی اصلی نخستین مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا هدایت خواهید شد:

Drone_Page

اگر به این رویداد علاقمند شده‌اید و می‌خواهید از تمام اخبار و اطلاعات‌اش با خبر بشوید، این صفحه را دنبال کنید. همه‌ی اخبار و اطلاعات مربوط به مسابقه در همین صفحه منتشر خواهد شد. در ادامه می‌توانید مطالب مرتبط با این رویداد را مطالعه کنید:

Drone1

Drone2

معرفی تیم های انتخاب شده در مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا

Drone4

Drone5

Drone6

drone16

Drone7

Drone8

drone9

Drone10

Drone11

Drone12

drone13

Drone17

Drone14

drone15

‌‌‌‌‌‌‌‌

Drone18‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

Drone_Footer

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.