برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

رویداد‌ها۲۲ دی ۱۳۹۸

دومین رویداد منابع انسانی HR Talk به میزبانی دیجی‌کالا برگزار شد

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

رویداد HR Talk  گردهمایی مستقل در حوزه منابع انسانی است و جمعی از فعالان و علاقه‌مندان این حوزه، این رویداد را به صورت دوره‌ای سازماندهی و برگزار می‌کنند. هدف برگزاری دوره‌های مختلف این رویداد، گرد هم آوردن ایده‌ها و ذهن‌های درخشان فعال در حوزه منابع انسانی به منظور به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و چالش‌های مشترک و رسیدن به بهترین الگوها در سطح جهانی است. در این رویداد موضوعات مختلف در حوزه منابع انسانی، به منظور تسهیل یادگیری و خلق ایده‌های تازه ارائه می‌شود. دومین دوره رویداد مستقل HR Talk به میزبانی دیجی‌کالا و در مجموعه دیجی‌کالا نکست برگزار شد.

موضوع نخستین دوره رویداد HR Talk که اسنپ تریپ برگزارکننده آن بود، تجربه کارمندی (Employee Experience) و موضوع دومین رویداد که 18 دی ماه 98 در دیجی‌کالا نکست برگزار شد، مقیاس‌پذیر شدن (Scale up) بود. در دومین رویداد HR Talk در مورد چالش‌ها و فرصت‌های استارتاپ‌ها هنگام رشد و Scale up صحبت شد.

محسن مکرمی، معاون ارشد منابع انسانی دیجی‌کالا، در آغاز دومین رویداد HR Talk دلیل انتخاب موضوع Scale up را ایجاد همگرایی بیشتر و انتقال تجربه‌ها در راستای بهبود شرایط کار در فضای کسب‌وکار ایران و ایجاد دانش جدید در این حوزه مطرح کرد. انتقال تجربه به نسل‌های قبلی که فرصت کار در یک فضای در حال رشد را نداشته‌اند، رسالت ما است و باید این تجربه‌ها را به بهترین شکل ممکن به نسل بعد منتقل کنیم.

دومین رویداد HR Talk

 

نخستین سخنران این رویداد، پیمان دیانی، معاون ارشد منابع انسانی گروه کاله، تغییر و بازسازی در فرهنگ سازمانی و نگاه کردن به چشم‌انداز آینده و داشتن خلاقیت را از جمله مهمترین وظایف منابع انسانی در زمان رشد استارتاپ عنوان کرد و گفت: در هنگام گذار از مرحله‌ای به مرحله دیگر، موارد پیش‌بینی نشده زیادی رخ می‌دهد و می‌توان با تجربه‌ای که در طول سال‌ها به دست آمده راه‌حل‌های پایدار برای این موارد پیدا کرد. نقش مدیریت منابع انسانی که امروز بیشتر می‌توان از آن به عنوان سرمایه انسانی نام برد، نقشی بسیار حیاتی در هر مجموعه‌ای است که از روز اول تا آخر همراه سازمان خواهد بود. نکته مهم این است که این سرمایه انسانی بیش از آنکه نیاز به مدیریت داشته باشد، باید توانمند شود. فرهنگ سازمانی یک مجموعه باید در همه قسمت های سازمان منسجم و جاری باشد و در عین حال به تفاوت های افراد احترام گذاشته شود و افراد آزادی عمل داشته باشند که آزادانه در مورد روندها فکر کنند.

دومین رویداد HR Talk

مجید قاسمی، بنیانگذار فیدیبو، در مورد تجربه رشد یک استارتاپ از مرحله اول تا رشد کامل توضیح داد که در ابتدا ما هیچوقت فکر نمی‌کردیم به بخش منابع انسانی نیاز داریم و تلاش می‌کردیم برای همه چالش‌ها به راه‌حلی برسیم، اما امروز من اینطور می‌گویم که اگر قرار باشد استارتاپ دیگری در آینده راه‌اندازی کنم، حتما تلاش خواهم کرد، هم‌بنیانگذار آن یک مدیر منابع انسانی باشد. مجید قاسمی گفت فیدیبو از معدود استارتاپ‌هایی است که دوره کامل رشد را طی کرده است. ابتدا همکاران ما در فیدیبو خیلی دوستانه انتخاب می‌شدند و همه فرایندها دوستانه دنبال می‌شد، اما این روش در کنار مزایایی که دارد، با چالش‌های مختلفی روبه‌رو بود که نیاز به یک مدیر منابع انسانی آشنا با شرایط درون سازمان داشت و نه فقط سرویسی که به عنوان منابع انسانی از خارج مجموعه ارائه شود. مدیریت منابع انسانی به ما یاد داد که ارتباط درست و حرفه‌ای با همکاران به چه شکل است و چطور می‌توان فرهنگ و ارزش‌های سازمانی را مدیریت کرد. ارزش‌های سازمان کشف‌کردنی است و دانستن این موضوع برای رشد یک سازمان بسیار مهم است.

در پایان این رویداد عماد قائنی، مشاور و راهنمای رهبری سازمان‌ها، از نقش مهم رهبری سازمان در تقویت تیم صحبت کرد و روی این موضوع تاکید کرد که ایجاد فضای رشد برای افراد داخل سازمان چطور می‌تواند به رشد و مقیاس‌پذیر شدن یک مجموعه منجر شود.

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.