برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

گزارش ارسال بسته‌های اهدایی دیجی‌کالا به مناطق آسیب‌دیده سیستان و بلوچستان

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

سیل در استان سیستان و بلوچستان و شهرها و روستاهای جنوبی استان آسیب‌های بسیاری به خانه‌ها، مزارع، دام‌ها و راه‌ها و زیرساخت‌های جاده‌ای وارد کرد و دیجی‌کالا  در روزهای بعد از حادثه با همراهی مشتریان و همراهان خود کمپینی طراحی  و اجرا کرد تا باری هرچند کوچک از دوش هم‌وطنان آسیب‌دیده از سیل بردارد. به این ترتیب کمپین “همه با هم برای ایران” برای یاری به سیستان و بلوچستان، در راستای مسئولیت اجتماعی دیجی‌کالا و برای تامین بخشی از وسایل ضروری مردم منطقه آغاز شد.

در این کمپین در مجموع 320 میلیون تومان به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای تهیه و توزیع کالا در استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد. همچنین ارسال سفارش به همه روستاهای این استان هم به صورت رایگان از طرف دیجی‌کالا انجام شد و ارسال رایگان کالاها به روستاهای استان سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد. دیجی‌کالا در مرحله اول فهرستی از کالاهای مورد نیاز هموطنان آسیب‌دیده را با همفکری سازمان‌های مردم‎نهاد فعال در منطقه تهیه کرد و مبلغ 100 میلیون تومان را به طور مستقیم به خرید این اقلام اختصاص داد. همچنین کالاهایی همچون پتو، لباس کودک و لوازم بهداشتی از 26 تا 30 دی ماه 1398 در صفحه مخصوص کمپین سیل سیستان و بلوچستان روی سایت دیجی‌کالا قرار گرفت تا مشتریان دیجی‌کالا در صورت تمایل، این کالاها را با 50 درصد تخفیف خریداری کنند و کالاها به آدرس‌های مشخص در صفحه کمپین ارسال شود. در نتیجه‌ این کمپین 2158 سفارش به مبلغ 200 میلیون‌تومان خریداری شد که 100 میلیون‌تومان از آن از سوی مشتریان دیجی‌کالا و 100 میلیون‌تومان از دیجی‎کالا پرداخت شد. همچنین مشتریان می‎توانستند انتخاب کنند که کمک اهدایی آنها به چه سازمان و خیریه‌ای برای تحویل به مردم آسیب‎دیده اهدا شود. بنابر انتخاب مشتریان 973 سفارش به هلال احمر استان سیستان و بلوچستان، 709 سفارش به خیریه محسنین زاهدان و 476 سفارش هم به خیریه امام رضایی‌ها تحویل داده شد تا هر کدام این کالاها را در مناطق تحت پوشش خود پخش کنند. روستاهای مناطق زرآباد، نیکشهر، چابهار و دشتیاری همچون روستای کورچی، اپکان و لکی و پشتی از جمله مناطقی است که کالاهای ارسالی دیجی‌کالا در آنها توزیع شده است. در این مناطق راه‌های دسترسی روستایی به دلیل وقوع سیل و آبگرفتگی معابر بسته شده بود و جز با همراهی هلال احمر، خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد توزیع این کالاها در روستاهای صعب‌العبور و دورافتاده ممکن نبود. همکاران دیجی‌کالا هم در این کمپین بخشی از حقوق بهمن ماه خود را به این کمپین اختصاص دادند.

ما همواره در تلاش هستیم تا همه با هم در کنار مردم ایران باشیم و در شرایط غیرقابل پیش‌بینی، در روزهای سخت و بحرانی بخشی از راه حل باشیم و سهم کوچکی در یاری رساندن به هموطنان داشته باشیم.

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.