برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

رویداد‌ها۰۸ دی ۱۳۹۵

گزارش تصویری از اولین روز برگزاری دومین سمینار زمستانی دانشگاه شریف

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

دومین سمینار زمستانی مباحث پیشرفته در علوم و مهندسی کامپیوتر، صبح امروز توسط انجمن علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه شریف و با حمایت فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا در دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد.

افتتاحیه این سمینار 9 صبح امروز در سالن جابر دانشکده‌ی شیمی دانشگاه شریف برگزار شد. پس از برگزاری افتتاحیه، شاهد نطق اصلی این رویداد با سخنرانی دکتر حمید ناظرزاده، محقق برجسته و از اساتید دانشگاه‌های Marshall School of business و کالیفرنیای جنوبی  بودیم. دکتر ناظرزاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف است که دوره دکترای خود را در دانشگاه استنفورد گذرانده. او در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی شرکت‌های مایکروسافت، گوگل و یاهو کار کرده و در حوزه‌ی طراحی مکانیزم‌ها و بهینه‌سازی الگوریتم‌ها در عملیات‌های مرتبط با بازارهای آنلاین تحقیق می‌کند. دکتر ناظرزاده در کنار بسیاری دیگر از نخبگان و سخنران‌های این رویداد جدیدترین اطلاعات علمی در حوزه‌ی کار خود را در اختیار دانشجویان حاضر در جلسه قرار داد.

هم‌زمان با برگزاری نطق‌ اصلی برگزارکنندگان مراسم از میان دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و حامیان رویداد از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا به فراهم کردن شرایط برای برگزاری سخنرانی‌های موازی در محل‌ تالارهای دانشگاه می‌پرداختند. با اتمام نطق و پس از یک پذیرایی کوتاه، سخنرانی‌ها به صورت سه سخنرانی در سه سالن به شکل هم‌زمان آغاز شد.

در طول سخنرانی‌ها در هر کدام از سالن‌ها تعداد قابل توجهی از دانشجویان مشتاق و علاقه‌مند حاضر بودند. بیرون سالن‌ هم در جاهای مختلف با گروهی از دانشجویان برخورد می‌کردیم که گرد یکی از اساتید یا سخنرانان حلقه ‌‌‌زده‌اند و با آن‌ها در زمینه‌های تخصصی کارشان گفتگو می‌کردند. پیشینه‌ی فعالیت‌ نخبگان حضور یافته در این کنفرانس باعث می‌شد دانشجویان مشتاق باشند سوالات زیادی از آن‌ها بپرسند؛ سوالات بسیاری درباره‌ی سوابق کاری‌شان در شرکت‌هایی مثل گوگل، مایکروسافت، یاهو، انویدیا، سامسونگ و مجموعه‌ای از سوالات و کنجکاوی‌ها درباره سوابق تحصیلی و تحقیقی این سخنرانان در برخی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان.

دومین سمینار زمستانی مباحث پیشرفته در علوم و مهندسی کامپیوتر پس از برگزاری پنج سخنرانی و صرف نهار با نطق اصلی دوم کار خود را پی‌گرفت و تا ساعت 18 بعد از ظهر ادامه یافت. سخنران نطق اصلی دوم دکتر محمد محمودی بود. دکتر محمودی هم از فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر از دانشگاه شریف بوده که دوره دکتری و پست‌داک خود را به ترتیب در دانشگاه‌های پرینستون و کرنل گذرانده است و هم‌اکنون از اساتید دانشگاه ویرجینیا است. او در حوزه رمزنگاری به تحقیق و فعالیت می‌پردازد.

با پایان یافتن نطق اصلی دکتر محمودی شش سخنرانی دیگر انجام شد و نهایتا فرصتی هم برای پرسش و پاسخ حضار و اساتید در نظر گرفته شد.

در این مراسم در کنار سخنرانان نطق‌های اصلی، اشکان نوروزی فرد و محمد دشتی از دانشجویان دکتری در موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان، حمید مهینی محقق پست‌دکتری در دانشگاه مریلند و از اساتید دانشگاه تهران، نرگس شهیدی دانشجوی دکتری در دانشگاه پنسیلوانیا، احسان عسگری دانشجوی دکتری در دانشگاه برکلی، علی اسلامی محقق در بخش DeepMind شرکت گوگل در لندن، مریم شریف‌زاده محقق در انستیتوی ریاضی دانشگاه وارویک، محسن موسوی دزفولی و نوشین میرزاده از دانشجویان دکتری در موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان و مریم علی‌اکبرپور دانشجوی دکتری در دانشگاه MIT از دیگر سخنران‌های این مراسم در دانشگاه شریف بودند.

این رویداد این امکان را فراهم کرده تا دانشجویان ایرانی با نخبگانی که اطلاعات و تجربیات بسیار ارزشمندی در اختیار دارند گفتگو کنند. گفتگو با این اساتید و حضور در سخنرانی‌های آموزشی این کنفرانس علاوه بر در اختیار قراردادن اطلاعاتی ارزنده می‌تواند موجب انگیزش بیشتر جوانان و دانشجویان ایرانی شود و دیجی‌کالا هم به همین دلیل از برگزاری چنین رویدادهایی حمایت می‌کند.

در ادامه می‌توانید تصاویری از اولین روز برگزاری این سمینار را ببینید:

[images type=”grid” cols=”three”]
[image link=”194883″ image=”194883″]
[image link=”194899″ image=”194899″]
[image link=”194897″ image=”194897″]
[image link=”194895″ image=”194895″]
[image link=”194893″ image=”194893″]
[image link=”194889″ image=”194889″]
[image link=”194887″ image=”194887″]
[image link=”194891″ image=”194891″]
[image link=”194885″ image=”194885″]
[/images]

telegram_ad2_1

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.