برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

اطلاع رسانی‌ها۰۲ شهریور ۱۳۹۸

دیجی‌کالا حامی قهرمان لیگ ربات‌های پرنده مسابقات فیرا 2019 کره جنوبی

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

کاروان رباتیک ایران در مسابقات جهانی فیرا 2019 در کره جنوبی، موفق به کسب 27 مقام در دو رده دانش‌آموزی و دانشجویی شد. در این رقابت‌ها تیم ربات‌های پرنده دانشگاه صنعتی امیرکبیر که با حمایت دیجی‌کالا در این مسابقات شرکت کرد، موفق به کسب مقام اول لیگ ربات‌های پرنده سرعتی شد.

به گزارش روابط عمومی کاروان رباتیک ایران در کره جنوبی،  تیم‌های ایرانی حاضر در این مسابقات موفق به کسب 14 مقام قهرمانی، 8 مقام نائب قهرمانی و 5 مقام سومی این رقابت‌ها شد. دکتر سروش صادق‌نژاد، عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا در این خصوص گفت: در بخش رقابت‌های دانش آموزی و در لیگ ربات‌های پرنده تیم AUTMan دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شد در رقابت با سایر رقبای خود از سایر کشورها، به مقام قهرمانی رقابت فنی لیگ ربات‌های پرنده سرعتی دست یابد. در همین لیگ و در رقابت اصلی هم همین تیم موفق به کسب مقام دوم این رقابت‌ها شد. در این لیگ تیمی از کشور چین به مقام نخست دست یافت. در لیگ ربات‌های پرنده داخل ساختمان، تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب مقام سوم رقابت‌ها شد. در بخش دانش‌آموزی لیگ ربات‌های پرنده سرعتی هم تیم رباتیک آرمان دختران از مشهد موفق به کسب مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها شد.

دکتر صادق‌نژاد درباره مراحل آماده‌سازی مسابقات سال آینده که در ایران برگزار می‌شود، توضیح داد: امسال توانستیم در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا گزارشی از مراحل آماده‌سازی امکانات مورد نیاز برگزاری مسابقات جهانی سال 2020 ارائه دهیم که با احتساب آن ایران تابستان 1399 میزبان برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی ربات‌ها در کشور خواهد بود. این افتخار بزرگ با توجه به سابقه حضور موفق گروه‌های مختلف ایرانی در بخش‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و با توجه به توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی کشور در این حوزه حائز اهمیت است. برگزاری این رقابت‌ها در ایران زمینه‌ساز ورود تیم‌های مطرح رباتیک دنیا به کشورمان و شکل‌گیری فعالیت‌های مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز علمی دیگر کشورها است. این علم روز در دنیا که بسیاری از صنایع مختلف را در بر می‌گیرد، علاوه بر توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد خودکفایی در بسیاری از صنایع، به نخبگان ایرانی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای نوپا هم کمک خواهد کرد. خوشبختانه برنامه‌های مختلفی در این حوزه مسابقاتی در سطح کشور در دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود، اما برگزاری مسابقاتی در این سطح برای اولین بار در کشور می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد نگرشی جدید در فعالیت‌های علمی و پژوهشی و همچنین توسعه دانشگاه‌های نسل سوم کشور باشد.

بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جهانی رباتیک فیرا، از تاریخ 20 تا 26 مردادماه 98 با حضور 1800 شرکت‌کننده در 4 دسته اصلی رقابت‌های فیرا و در قالب 11 لیگ دانشجویی و 8 لیگ دانش‌آموزی در دو بخش U14 و U19 از 18 کشور از جمله آمریکا، آلمان، کره جنوبی، ترکیه، روسیه، مالزی، فلیپین، چین، هند، اندونزی، تایوان کانادا، ایران و … در شهر چانگووان کره جنوبی برگزار شد. در این دوره از مسابقات جهانی فیرا، دیجی‌کالا حامی تیم ربات‌های پرنده دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود که موفق به کسب مقام نخست این مسابقات در لیگ ربات‌های پرنده سرعتی شد. بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2020 سال آینده در کشور عزیزمان ایران برگزار خواهد شد.

[tile_gallery images=”575753,575621,575627,575625,575623,575619,575631″]

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.