برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

اطلاع رسانی‌ها۲۴ بهمن ۱۴۰۲

گزارش تحقیقی- تحلیلی موسسه رهنمان منتشر شد

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

واکاوی تاثیرات سیاست ممنوعیت واردات بر اقتصاد ایران

 

گزارش تحقیقی و تحلیلی «ارزیابی آثار سیاست ممنوعیت واردات بر اقتصاد ایران» منتشر شد. در این گزارش که موسسه رهنمان منتشر شده، آثار سیاست ممنوعیت واردات کالا بر قیمت کالاها، تولید، اشتغال و قاچاق مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است؛ در این گزارش، «جامعه»، «کسب‌وکارها» و «حاکمیت» به عنوان گروه‌های هدف و مخاطب در نظر گرفته شده‌اند و تاثیرات اجرایی شدن مصوبه بر همه این گروه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. موسسه رهنمان با انتشار این گزارش، نسبت به کاهش سطح رفاه خانوارها هشدار داده و جامعه را درباره اثرات سیاست‌هایی مثل ممنوعیت واردات کالا آگاه کرده است. این موسسه همچنین با پایش تحولات کلان اقتصاد و محیط کسب و کار، تلاش کرده است که مطالبه‌گری از دولت را به فرهنگ اقتصاد خرد کشور اضافه کند. همچنین حاکمیت در این گزارش به شکل دادن گفتمان‌های اقناعی با استفاده از واقعیت‌ها در جهت منافع ملی تشویق شده است.

در بخش‌های پایانی این گزارش از «کاهش درآمد دولت»، «افت رشد اقتصادی»، «توزیع نامناسب درآمد» و «افزایش بیکاری» به عنوان دیگر آثار به جا مانده بر اقتصاد ایران بعد از اعمال سیاست ممنوعیت واردات کالا نام برده شده و همچنین کشورهایی که تجربه مشابه داشته‌اند نیز مورد بررسی به عنوان نمونه موردی قرار گرفته‌اند.

 

شما می‌توانید این گزارش را که با حمایت دیجی‌کالا آماده شده و در اختیار عموم قرار گرفته است از لینک زیر دانلود کنید.

https://rahnaman.com/Filesharex/main/Policy%20Evaulation.pdf

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.