برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

رویداد‌ها۰۶ خرداد ۱۳۹۵

بازدید معاونان رییس‌جمهور از غرفه‌ی دیجی‌کالا در نمایشگاه صنایع‌دستی

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

بیست‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از تاریخ پنجم خرداد ماه در محل مصلی تهران شروع به کار کرده است. این نمایشگاه با حضور مسعود سلطانی‌فر، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افتتاح شد. در حاشیه‌‌ی این مراسم سلطانی‌فر از پنج اثر فاخر و بدیع صنایع‌دستی رونمایی کرد و سپس به بازدید از غرفه‌های نمایشگاه پرداخت‌. در ادامه، معاون رییس جمهور و همراهان‌اش در غرفه‌ی فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا حضور پیدا کردند و به بازدید از این غرفه و فعالیت‌های آن پرداختند. در این بازدید دکتر بهمن نامورمطلق، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و دکتر محمدرضا واعظ مهدوی، معاون توسعه‌ی علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، رییس سازمان میراث فرهنگی را همراهی می‌‌کردند.

در ابتدای این بازدید توضیحاتی در خصوص فعالیت دیجی‌کالا در زمینه‌ی صنایع‌دستی به سلطانی‌فر و دکتر واعظ مهدوی داده شد. هم‌چنین دلایل حضور دیجی‌کالا در این نمایشگاه از جمله دعوت از استادان و افراد مطرح در زمینه‌ی صنایع‌دستی در سراسر کشور و عرضه‌ی محصولات‌شان با رویکردی حمایتی، عنوان شد. سلطانی‌فر با اشاره به این موضوع که با سایت دیجی‌کالا آشناست، سوال‌هایی را در رابطه با رشد این سایت مطرح کرد. هم‌چنین دکتر نامور مطلق از دیجی‌کالا به‌عنوان فروشگاهی بی‌رقیب در سطح کشور یاد کرد.

در ادامه‌ی بازدید سلطانی‌فر ضمن گفتگو با استادان حاضر در غرفه‌ی دیجی‌کالا، از نزدیک ساخت یک سفال مینیاتوری را مشاهده کرد و سپس با عشایر سیستان و بلوچستان که مشغول حصیربافی و عرضه‌ی محصولات‌شان بودند مشغول صحبت شد. در پایان این بازدید معاون رییس جمهور بر اهمیت حمایت از صنایع‌دستی و افراد مشغول در این کار و معرفی صنایع‌دستی کشور تاکید کرد.

در پایان روز اول این نمایشگاه شهیندخت مولارودی، معاون امور زنان و خانواده‌ی رییس جمهور از غرفه‌ی دیجی‌کالا بازدید کرد و با هنرمندان حاضر در این غرفه به گفت‌وگو پرداخت.

دیجی‌کالا در این نمایشگاه با دعوت از اساتید سراسر کشور غرفه‌ی این فروشگاه اینترنتی را تبدیل به نمادی از فرهنگ مردم ایران کرده است. در این غرفه صنایعی همچون سوزن‌دوزی سیستان و بلوچستان، حصیربافی، گیوه یا کلاش کردستان، سفال، گپوبافی خوزستان، عبابافی، شیشه و آبگینه و محصولات سنگی وجود دارند.

این نمایشگاه تا دهم خرداد در محل مصلی امام خمینی دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 10 الی 20 به بازدید از ‌آن بپردازند.

در ادامه می‌توانید تصاویری از حضور معاونان رییس‌جمهور در غرفه‌ی دیجی‌کالا را به‌همراه ویدیو مشاهده کنید:

001

002

003

005

006

007

008

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.