برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

برکت به خانه: فرصت خرید ملزومات و سوغات حج

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

با نزدیک شدن به ماه ذی‌الحجه و فرا رسیدن موسم حج ، امسال هم شمار زیادی از هم‌وطنان ما راهی سرزمین وحی می‌شوند. زیارت خانه‌ی خدا، حرم نبی مکرم اسلام و امامان شیعه آرزوی بسیاری از مسلمانان است و فرصت و امکان سفر به مکه مکرمه و مدینه منوره گاه تنها یک بار برای عاشقان حرم امن الهی رخ می‌دهد. سفری معنوی که مسافران آن برای پالایش روح و انجام واجب الهی پا در راه آن می‌گذارند. سفری فارغ از بندهای دنیوی که هدف آن ایجاد خلوتی آسمانی میان بنده و خداوند است.

خرید سوغات برای دوستان و عزیزان یکی از رسوم قدیمی سفر حج بوده است. رسمی زیبا و پسندیده که نشان دهنده‌ی یاد و خاطره‌ی عزیزان در قلب مسافر سرزمین وحی الهی است. از زمان‌های دور هرکس که به دیدن مسافر برگشته از حج می‌رفت با هدیه‌ی کوچک و متبرکی باز می‌گشت که گاه تا آخر عمر به عنوان یادگار سفر به خانه‌ی خدا نگهداری می‌شد. هدایایی گوناگون که گاه فارغ از بهای مادی، ارزش معنوی فوق‌العاده‌ای داشتند و گیرنده‌ی آن هدایا را بسیار خوش‌حال می‌کردند. اما گاه خرید این هدایا برای دوستان و عزیزان که بعضا شامل تعداد زیادی از افراد می‌شد برای مسافر سرزمین وحی شرایطی سخت را ایجاد می‌کرد.

هر سال در موسم حج برای خرید هدیه و سوغات حجم قابل توجهی ارز از کشور خارج شده که گاه صرف خرید کالاهایی گران‌قیمت و بی‌کیفیت برای سوغات می‌شود. کالاهایی که نه نشان از تبرک سرزمین وحی دارند و نه کیفیت و کاربردی برای استفاده‌ی دوستان و عزیزان. از سوی دیگر حجاج همواره از گذراندن ساعات طولانی در فروشگاه‌ها و مراکز خرید ابراز نارضایتی کردند. مدت کوتاه حضور حجاج در شهرهای مکه مکرمه و مدینه‌ منوره که به قاعده باید صرف زیارت و انجام امور معنوی شود گاه برای تهیه‌ی هدیه و سوغات به هدر می‌رود. از سوی دیگر حمل و نقل هدایا که گاه تبدیل به کسر بزرگی از بار همراه حجاج می‌شوند برای خود مسافران و شرکت‌های حمل و نقل ایجاد مشکل می‌کند.

امسال حج و زیارت با همکاری فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا اقدام به راه‌اندازی کمپینی به نام «برکت به خانه» کرده است. راهیان سرزمین وحی می‌توانند پیش از سفر تمامی ملزومات مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا خریداری کنند. از طریق این جشنواره دسترسی به ملزوماتی از قبیل لباس و حوله‌ی احرام به سادگی امکان‌پذیر بوده و دسترسی به این ملزومات را برای مسافران سرزمین الهی در روزهای گرم پیش از فرا رسیدن موسم حج ساده می‌کند. حجاج علاوه بر لباس احرام به وسایل و ملزومات دیگری هم برای این سفر احتیاج دارند. تهیه لوازم بهداشتی لازم برای مراقبت از سلامتی در طول این سفر، همواره یکی از دغدغه‌های حجاج بوده است. جشنواره‌ی «برکت به خانه» با گردآوری تمامی این محصولات دسترسی یک‌باره به آن‌ها را برای راهیان این سفر معنوی ممکن کرده است.

علاوه بر ملزومات سفر،  امکان خرید سوغات و هدیه برای دوستان و عزیزان، قبل و بعد از سفر امکان‌پذیر شده است. وجود ده گروه با تنوعی از کالاهای ایرانی این امکان را برای حجاج فراهم کرده تا در مدت اقامت خود در شهرهای مقدس مسلمانان به آسودگی و با خاطری آرام  به زیارت و انجام مراسم معنوی بپردازند. در سال حمایت از کالای ایرانی، تلاش شده تا تمامی کالاهای موجود در این جشنواره، ساخت ایران بوده و برکت خرج شده برای خرید سوغات حج به سفره‌ی کارگران ایرانی بازگردد. کالاهای موجود در جشنواره‌ی «برکت به خانه» با تخفیف‌های گوناگون عرضه شده و گاه تا پنجاه درصد قیمت کالا شامل تخفیف می‌شود. تحویل این کالاها به سادگی صورت گرفته و در صورت خرید بالای صدهزارتومان، به صورت رایگان به آدرس مشخص شده توسط خریدار در تهران و با هزینه ای بسیار اندک در شهرستان ها تحویل می‌شود. گروه‌های کالایی متنوع، هدیه‌های ارزشمند و بی‌نظیری را برای هر سنی شامل شده و حجاج گرامی می‌توانند انواع مختلفی از هدیه‌های دلخواه را برای تمامی عزیزان خود در این جشنواره پیدا کنند.

کالاهای موجود در این جشنواره در گروه‌های زیر دسته‌بندی شده‌اند: ملزومات سفر حج، ملزومات احرام، کفش و پوشاک، لوازم برقی، لوازم خانگی غیربرقی، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم صوتی و تصویری، فرهنگ و هنر، لوازم شخصی، لوازم ورزش، خوراکی و آشامیدنی و اسباب بازی. امسال در فصل حج خرید ملزومات این سفر معنوی و هدیه‌ی و سوغات برای دوستان و عزیزان از هر زمان دیگری ساده‌تر خواهد بود. با خرید از گروه‌های متنوع این جشنواره، علاوه بر اختصاص دادن زمان گرانبهای سفر به زیارت و امور معنوی، بگذاریم برکت به خانه مان بماند.

 

 

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.