برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

اطلاع رسانی‌ها۲۷ اسفند ۱۳۹۶

فراخوان ثبت نام متقاضیان داوری مرکز داوری

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با شناسایی ضرورت تاسیس مرکز داوری اتاق اصناف ایران، در تاریخ 95/11/03 تآسیس و آن را در قالب موسسه غیرانتفاعی تکلیف کرد.

این مرکز بنابر مطالعات حدود چهل متخصص برجسته حقوقی، قضایی، صنفی و فناوری اطلاعات در طول مدت دو سال و پس از تفاهم با قوه قضائیه ( به عنوان مسئول قانونی و اولیه ترویج داوری در کشور متعاقب قوانین توسعه ای پنج ساله و با هدف رعایت الزامات این قوه در فعالیت مرکز و انجام داوری ها ) و موسسه حقوق عمومی دانشگاه تهران ( به عنوان عالی ترین نهاد علمی کشور و با هدف جلب حمایت های علمی این موسسه و تامین اساتید داوری ) تاسیس شده است.
ضرورت تاسیس این مرکز و موافقت با تآسیس آن در اجلاس های نمایندگان اتاق اصناف ایران به ترتیب در تاریخ 95/11/26 و 96/12/06 محقق شده است و این مرکز هم اکنون درحال تهیه مقدمات فنی، تدوین آیین رسیدگی هیآت های داوری و انتخاب داوران صنفی از میان افراد صنفی است.
تمامی افراد صنفی (کسب و کارهای مجازی)  که متقاضی انجام امور داوری می باشند، می توانند در سامانه ثبت نام کنند. متقاضیان باید تمامی مدارک مربوط به سابقه صنفی، سابقه علمی( دانشگاهی یا علمی – کاربردی )، سابقه تجربی ( دوره های کار و دانش، حرفه ای و تخصصی ) یا هر مدرک و گواهینامه دیگری که موثر در امتیاز دهی به داوران می باشد (زبان خارجی، داوری و …) را در سامانه بارگزاری کنند.
پس از پایان ثبت نام متقاضیان باید در دوره آموزش مجازی داوری که توسط موسسه حقوق عمومی دانشگاه تهران برگزار می گردد، شرکت کرده و پس از قبولی در آزمون به عنوان داور در دعاوی کسب و کارهای مجازی که به آنان ارجاع خواهد شد، نقش خود را ایفا کنند.

منبع: ecunion

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.