برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

دیگر رسانه‌ها۱۰ شهریور ۱۳۹۸

حمایت دیجی‌کالا از صنایع‌ دستی ایران

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

روزنامه دنیای اقتصاد: در سی و دومین نمایشگاه صنایع‌دستی کشور، دیجی‌کالا حضور موثری دارد. نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با حضور برندهای مطرح در زمینه تولید صنایع‌دستی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی در حال برگزاری است و دیجی‌کالا به‌عنوان تنها مجموعه فروش هوشمند و مارکت پِلیس صنایع‌دستی ملی ایران، در کنار این برندها حضور دارد. این شرکت در این نمایشگاه قصد دارد با اتصال بخش سنتی صنایع‌دستی به فروش مدرن و آنلاین، این کسب‌وکارها را گسترش دهد و دست تولیدکننده اصلی و مصرف‌کننده واقعی را در دستان هم بگذارد. تولیدکنندگان صنایع‌دستی معمولا از قشر سنتی هستند و کمتر با مفهومی مانند مارکت پلیس ارتباط برقرار می‌کنند و به همین دلیل دیجی‌کالا با آموزش نحوه ارائه کالا در فضای فروش آنلاین می‌تواند به معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی کمک بزرگی کند.

سیستم مارکت پلیس دیجی‌کالا فضای رقابتی ایجاد می‌کند و این رقابت در قیمت یک محصول واحد بیشتر نمایان می‌شود، در سیستم رقابتی مارکت پلیس، فروشندگان برای به دست آوردن مشتری بیشتر قیمت کمتری پیشنهاد می‌دهند تا در جایگاه فروشنده پیش‌فرض محصول قرار بگیرند، این به آن معناست که وقتی یک محصول در دیجی‌کالا جست‌وجو شود، فروشندگان متعدد با قیمت‌های متفاوت و رقابتی به شما پیشنهاد می‌شود و مشتری امکان انتخاب آزاد بین آنها را دارد و این فضای رقابتی برای مشتری مناسب خواهد بود، البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که فروشنده یک کالا از هر نقطه از ایران می‌تواند کالای خود را به سراسر کشور ارائه دهد. در مارکت پلیس دیجی‌کالا بیش از ۱۵۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شده و در حال حاضر گسترده‌ترین سیستم حمل‌و‌نقل کشور در دستان دیجی‌کالا است. البته ۳۵ درصد از محصولات دیجی‌کالا همچنان حالت Retail (فروشنده: دیجی‌کالا) دارند و ۶۵ درصد به‌صورت مارکت پلیس و توسط فروشندگان دیگر به فروش می‌رسند. براساس اطلاعات دیجی‌کالا، در حال حاضر ۳۰ هزار کسب‌و‌کار ایرانی در مارکت پلیس دیجی‌کالا فعال هستند که از این تعداد دو هزار کسب‌و‌کار فرهنگی است و از این دو هزار کسب‌و‌کار، چیزی در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ کسب‌و‌کار در حوزه صنایع‌دستی فعال هستند.  دیجی‌کالا با ایجاد این فضا می‌تواند به صنایع‌دستی دوردست روستایی کمک بزرگی بکند و بازاری به وسعت ایران را در اختیار این کسب‌و‌کارها بگذارد. سی و دومین دوره نمایشگاه صنایع‌دستی تا پایان روز ۹ شهریورماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در خیابان سئول دایر است و غرفه شرکت دیجی‌کالا نیز در سالن ۸ و ۹ این نمایشگاه قرار دارد.

 

 

این مطلب اولین بار در رورنامه دنیای اقتصاد منتشر شده و در اتاق خبر دیجی‌کالا بازنشر شده است.

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.