برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

دیجی‌کالا حامی تیم امیرکبیر در «روبوکاپ 2017 ژاپن»

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

دیجی‌کالا حامی تیم ARC از پژوهشکده‌ی فناوری‌های نو دانشگاه امیرکبیر، در مسابقات روبوکاپ 2017 (RoboCup2017) است. این مسابقات از  ۵ تا ۸ مردادماه در شهر ناگویا (Nagoya) کشور ژاپن برگزار خواهد شد.

روبوکاپ مسابقه‌ای بین‌المللی و معتبر در حوزه رباتیک است که از سال ۱۹۹۷ هرسال در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مسابقات توسعه فناوری‌های مربوط به حوزه رباتیک و هوش مصنوعی است. در این مسابقات بیش از ۳۵۰۰ دانشمند و توسعه‌دهنده از ۴۰ کشور جهان حضور خواهند داشت.

تیم‌های شرکت‌کننده می‌توانند در بخش‌های فوتبال، صنعتی، امدادی، خانگی و دانش‌آموزی شرکت کنند. جالب است بدانید بخش صنعتی این مسابقات از سه سال پیش در دو حوزه لجستیک (Logistics) و کاری (@Work) شروع به کار کرده و این اولین سالی است که یک تیم ایرانی در بخش روبات‌های صنعتی وارد رقابت با تیم‌های جهانی می‌شود.

تیم ARC از پنج جوان فعال در حوزه‌ی روباتیک شکل گرفته که سال گذشته در مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی دیجی‌کالا جزء گروه‌های برتر شناخته شدند. گروهی که نه‌تنها توانایی‌های علمی و تخصصی خود را ثابت کردند بلکه رفتار حرفه‌ای و توانایی‌هایشان را در مدیریت یک کار گروهی نشان دادند.

شایان ذکر است که پروژه‌ی پیشنهادی تیم ARC در خصوص ربات‌های حمل کالا در انبار و کاملا همسو با اهداف دیجی‌کالاتِک (DigikalaTECH)  بود. نهادی نوپا در دیجی‌کالا که ماموریتش حمایت از فناوری‌های بومی برای تجاری‌سازی هم‌راستا با کسب‌وکار دیجی‌کالا است و «مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا» نخستین چالش دیجی‌کالا در این مسیر بود.

این اولین بار نیست که دیجی‌کالا از رویدادهای این چنینی حمایت می‌کند. سال گذشته دیجی‌کالا اسپانسر یازدهمین دوره‌ی مسابقات روبوکاپ ایران و سال ۹۴ هم از حامیان دهمین دوره‌ی این مسابقات بود. دیگر افتخار دیجی‌کالا حمایت از تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات جهانی روبوکاپ چین (۲۰۱۵) است. این تیم جوان از تیم‌های موفق مسابقات روبوکاپ ۲۰۱۵ بود.

با توجه به این‌که فعالیت در بخش صنعت روباتیک ابتدای راه است، تیم ARC راه دشواری در پیش دارد. امیدواریم این نماینده‌ی کشورمان از مسابقات جهانی روبوکاپ 2017 ژاپن سربلند و موفق بازگردد.

در مورد روبوکاپ ژاپن (2017) بیشتر بخوانید.

telegram_ad2_1

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.