برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

اطلاع رسانی‌ها۲۶ مرداد ۱۳۹۸

دیجی‌کالا نکست، میزبان رویداد همفکر تهران

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

رویداد استارتاپی همفکر ۲۳مرداد ماه ۱۳۹۸، به میزبانی دیجی‌کالانکست در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.

همفکر رویدادی است که میان فعالان و علاقمندان اکوسیستم استارتاپی و کسب‌وکارهای کشور و در راستای بهره‌برداری از فضای شکل گرفته برگزار می‌شود. این رویداد بیش از پنج سال است در شهرهای ایران برگزار می‌شود و فرصتی برای کارآفرینان، برنامه‌نویسان، طراحان و سرمایه‌گذاران استارتاپی فراهم می‌کند تا به شبکه‌سازی، تبادل نظر و یادگیری از یکدیگر بپردازند. همفکر چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در یک نقطه از شهر برگزار می‌شود و دیجی‌کالا نکست میزبان این هفته آن بود. این رویداد تاکنون در ۳۱ شهر مختلف کشور برگزار شده است.

دکتر روح الله رحمانی، معاون نوآوری دیجی‌کالا و رئیس هیئت مدیره دیجی‌کالا نکست در رویداد همفکر سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی در حوزه هوش مصنوعی و توسعه آن را به عنوان تصمیمی جسورانه معرفی کرد که باعث تحول کل کشور می‌شود و گفت: «هر زمان که چالش‌ها زیاد شوند، فرصت‌ها نیز زیاد می‌شوند. شناختن این فرصت‌ها در هر جایی مفهوم کارآفرینی در آن منطقه است. خوشبختانه اکوسیستم استارتاپی ایران در طی چند سال گذشته شناخته شده و جا پای خود را محکم کرده است. در سراسر جهان وقتی یک اکوسیستم به بلوغ می‌رسد، استارتاپ‌های بزرگ شروع به حمایت و ساختن نسل بعدی استارتاپ‌های آن اکوسیستم می‌کنند. اکنون اکوسیستم استارتاپی ایران هم به این سطح از بلوغ رسیده است و ما در دیجی‌کالا نکست به دنبال اجرای این سبک متفاوت و جدید هستیم.»

رحمانی در خصوص حوزه‌های فعالیتی دیجی‌کالا نکست گفت: «دیجی‌کالا نکست در سه حوزه سرمایه‌گذاری تکنولوژی، تحقیقات حوزه تکنولوژی و پلتفرم‌های قابل توسعه فعالیت می‌کند. در حوزه سرمایه‌گذاری تکنولوژی، ما ۱۰۰ درصد سرمایه خود را به توسعه هوش مصنوعی اختصاص داده‌ایم، زیرا توسعه این تکنولوژی باعث تحول‌های بزرگی در کشور می‌شود. در بخش تحقیقات حوزه تکنولوژی ما به دنبال مقاله‌هایی هستیم که قابلیت ورود به بازار و صنعت را دارند. با خلاقیت علاوه بر رفع مشکلات مردم، امکان رقابت با شرکت‌های بزرگ همچون گوگل و ماکروسافت نیز وجود دارد.»

معاون نوآوری دیجی‌کالا با اشاره به امکان دسترسی آزاد به اطلاعات و APIها گفت: «ما به تازگی کار در حوزه Open Data و  Open API را شروع کرده‌ایم. در اینجا ما یک دسترسی آزاد را برای انجام تحقیقات در اختیار متقاضیان این داده‌ها قرار می‌دهیم. همچنین بخش‌های مختلف دیجی‌کالا را برای این کار باز می‌گذاریم.»

دیجی‌کالا نکست، بازوی نوآوری دیجی‌کالا است که با هدف اتصال بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک ایران به استارتاپ‌های برتر کشور شکل گرفته است. دیجی‌کالا نکست از ایده‌های نوآورانه و تکنولوژی محور استقبال می‌کند و برای توسعه این تکنولوژی‌ها حامی استارتاپ‌ها و طرح‌های نوآورانه در زمینه تجارت الکترونیک، سرویس‌های ابری، لاجستیک و اینترنت اشیا است و امسال تمرکز این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه هوش‌ مصنوعی (AI) است.

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.