برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

اطلاع رسانی‌ها۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

سمینار هوش تجاری دیجی‌کالا در دانشگاه امیرکبیر و علم و صنعت

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

دیجی‌کالا با هدف آشنایی دانشجویان با نقش هوش تجاری در صنعت و کسب‌وکارهای آنلاین دو سمینار با موضوع هوش تجاری در دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و علم و صنعت در تاریخ 22 و 23 اردیبهشت 98 برگزار کرد. در مجموع این سمینارها نزدیک به 200 نفر از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های برق و علوم کامپیوتر و علاقه‌مندان دیگر رشته‌های مهندسی و علوم پایه شرکت داشتند.

هوش تجاری طیف وسیعی از ابزارها، برنامه‌ها و روش‌ها است که کمک می‌کند مجموع اطلاعات از سیستم‌های داخلی و منابع خارجی جمع‌آوری شود. این اطلاعات پس از تجزیه و تحلیل در اختیار تصمیم‌گیرندگان شرکت‌ها و بخش عملیات قرار می‌گیرد تا بهترین و کاربردی‌ترین تصمیمات اتخاذ شود. اطلاعات قابل اندازه‌گیری قابلیت مدیریت داده‌ها را به کسب‌وکار داده و سرعت رشد بیزنس را افزایش می‌دهد.

هوش تجاری در دیجی‌کالا مفهومی است که در بخش‌هایی مثل فروش، بازاریابی، سیستم‌های پردازش و زنجیره تامین کالا، لاجستیک و ارسال کالا، امور مشتریان و بسیاری از بخش‌های دیگر مرتبط با توسعه بیزنس کاربرد دارد. مدیریت داده‌ها و استفاده از آنها برای ایجاد تغییرات در جهت بهره‌وری بیشتر، نیازمند استفاده از متدها و ابزارهای  BI (Business Intelligence) و پردازش داده‌ها است. به همین منظور دیجی‌کالا در تلاش است از آخرین دستاوردها در این زمینه برای توسعه کسب‌وکار بهره بگیرد.

بهزاد لاجوردی، مدیر هوش تجاری دیجی‌کالا، در این سمینار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره ضرورت استفاده از BI در مدیریت داده‌های کسب‌وکار توضیح داد: “هوش تجاری باید در آینده نزدیک تا جای ممکن به دنیای عملیاتی نزدیک‌تر شود. حفظ فاصله زمانی کوتاه با سیستم‌های عملیاتی در سیستم‌هایی مثل سیستم دیجی‌کالا ضروری است و باید فاصله پردازش و انتقال اطلاعات در چنین کسب‌وکار پویایی کمتر از شش ساعت باشد. چرا که در دیجی‌کالا سرعت تصمیم‌گیری و عملیاتی شدن فرایند اهمیت زیادی دارد.”

مصطفی عبدی، نقش مهم یک تحلیل‌گر هوش تجاری را آشنایی با ابزارهای BI عنوان می‌کند که بتواند به کمک آنها راه‌حل‌های عملیاتی در مورد دغدغه‌های بخش‌های مختلف سازمان ارائه دهد. راه‌حل‌های ارائه شده هوش تجاری باید سهل و ممتنع و پاسخگوی نیازهای بیزنس باشد. برای مثال در بحث اندازه‌گیری فروش ناخالص توجه به سفارش‌های ثبت شده و سفارش‌های کنسل شده ضروری است. این جزئیات از جمله مواردی هستند که پیچیدگی تحلیل داده‌ها را بیشتر می‌کنند و نیاز به توجه بیشتر دارند. در نهایت تسلط به هوش تجاری نیاز به درک عمیقی نسبت به بیزنس دارد.

میلاد فیروزی، در مورد نرم‌افزارهای متداول در دنیا در خصوص استخراج داده‌ها و ساخت مخزن داده قابل استفاده و کاربردی در بخش عملیات و سایر بخش‌های سازمان توضیح داد. به این ترتیب کاربران این اطلاعات دیگر نیاز به مراجعه مستقیم به برنامه‌نویس‌ها ندارند و به کمک متخصصان هوش تجاری می‌توانند به اطلاعات مورد نظر دست پیدا کنند.

برگزاری این همایش‌ها به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا با کاربردهای BI در کمپانی‌های بزرگ و تاثیر آن روی فروش و افزایش بهره‌وری، بیشتر آشنا شوند.

 

[tile_gallery images=”538107,538109,538111,538113,538115,538119,538233″]

 

 

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.