برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

دیگر رسانه‌ها۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

قدردانی از کادر درمان به شیوه دیجی‌کالا

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی: در روزهای سخت همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، کم نبودند افراد و مجموعه‌هایی که به هر طریق ممکن در کنار کادر درمان بودند و کوشیدند تا گامی برای کمک یا روحیه بخشی کادر درمان بردارند. مجموعه دیجی‌کالا یکی از این مجموعه‌ها بود که در کنار کادر درمان قرار گرفت. با امیرحسن موسوی، مدیر روابط عمومی این مجموعه در خصوص اقداماتی که انجام داده‌اند هم‌صحبت شدیم:

چه شد دیجی‌کالا، که جزو معدود کسب‌وکارهایی بود که با شیوع کرونا حجم عملکردیش چند برابر شد، در حوزه مسئولیت اجتماعی و یاری‌رسانی به کادر درمان حضور پیدا کرد؟

مجموعه ما تلاش دارد در بحران‌ها و هر زمانی که بتواند نقش موثری بازی کند. در خصوص همه‌گیری کرونا ابتدا بگویم حتی قبل از اعلام ورود بیماری به ایران با آنالیز رفتار مشتریانمان متوجه شدیم حجم تقاضای عجیب و غریبی به سمت خرید ماسک آمده و فروش ماسک در دیجی‌کالا در یکی دو روز چند برابر شد، تلاش کردیم که ماسک تهیه کنیم، با فروشندگان مذاکره کردیم و فروش را بدون هیچ حاشیه سودی انجام دادیم و دویست‌ و سی هزار ماسک به ۲۱۴ شهر کشور ارسال کردیم. بعد که قضیه جدی‌تر شد ما وظیفه خود دانستیم که اگر بتوانیم گامی کوچک در راستای کمک به کادر درمان که خط مقدم این قضیه بود، برداریم. فکر کردیم چطور می‌تونیم به نوعی انجام وظیفه کنیم و در نهایت دو موضوع را در نظر گرفتیم. اول آنکه با هماهنگی رؤسای بیمارستان‌های اصلی درگیر با بیماری، بسته‌های مواد غذایی و اقلام ضروری برای پرسنل به اصطلاح آسیب پذیرتر درمان اهدا کردیم، روزانه ۲۰۰ بسته کمک معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، میوه و …مثلا برای کمک بهیارها و نیروهای خدماتی و کادر آشپزخانه و … ارسال شد که تا امروز به هشت بیمارستان از جمله امام خمینی، سینا، هاشمی‌نژاد، حضرت رسول، فیروزگر و فیروزآبادی ارسال شده است.

 و اقدام دوم؟

اینجا یکی از دوستان یعنی آقای دکتر کرمانپور به ما کمک کردند و به نکته درستی اشاره کردند که دانشجویان دوره دستیاری (رزیدنت‌ها) جزو قشر مظلوم جامعه پزشکی هستند که واقعا زحمت می‌کشند. من شاهد هستم دوستانم روزی ۱۳-۱۴ ساعت در بیمارستان‌ها مشغول کار هستند ولی درآمد ماهیانه‌شان متأسفانه از درآمد کارگری هم کمتر است و از آن طرف موضوع عزت نفس این عزیزان هم مطرح بود. با کمک سازمان نظام پزشکی توانستیم درخواست کنیم که این عزیزان ثبت‌نام کنند، آدرس و شماره موبایل خودشان را وارد کنند و ما بسته‌ها را به درب منزل این عزیزان فرستادیم که تا امروز ۱۲۰۰ بسته برای رزیدنت‌های رشته‌های مختلف ارسال شده و انشالله تا پایان هفته بعد‌ برای کلیه رزیدنت‌های ثبت نام کرده که حدود 2500 نفر هستند، ارسال خواهد شد. البته رزیدنت‌های ما جزو بخش بسیار نخبه جامعه ما هستند با آینده‌ای روشن و ما تنها خواستیم خسته نباشیدی به آن‌ها بگوییم.

ما در سازمان نظام پزشکی شاهد برخی بازخوردهای مثبت نسبت به اقدام شما بودیم، خودتان هم بازخوردی از کار داشتید؟

در شبکه‌های اجتماعی مواردی را شاهد بودیم که لطف کردند و تشکر کردند، یکی از عزیزان هم به طنز نوشته بود کاش دفعه دیگر دستگاه PS4 بفرستند!

اما برای ما مهم‌ترین امر این بود که پیام داخل بسته‌ها (این روزها همه ایران قدردان شما است. واژه سپاسگزاری در مقابل تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر شما بی‌ارزش است، کادر درمان قهرمان، دیجی‌کالا هم قدردان شما است) به گوش این عزیزان برسد.

با توجه به اینکه تبلیغ کار خیر خودش خیر است، چرا دیجی‌کالا روی این جنبه کار خودش تبلیغی نکرد؟

ما معقتدیم که کار خوب باید تبلیغ شود، اما فکر کردیم زیبا نیست که بخواهیم این کار را برجسته کنیم، چون اعتقاد داریم کار کوچکی کردیم. البته در صفحه اصلی سایت دیجی‌کالا نوار دائمی است که اقدامات دیجی‌کالا در بحران کرونا و حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شامل گزارش‌ها، اخبار و ویدئو در آن قابل مشاهده است. مثلا یکی از اقدامات ما این است که کسب و کارهای آسیب‌دیده توسط اصناف و با تایید ستاد کرونا به دیجی‌کالا معرفی می‌شوند و ما این کسب‌وکارها را آنلاین می‌کنیم و تا ۱۵ خرداد سود فروش آن‌ها برای دیجی‌کالا صفر در نظر گرفته شده و ارسال، پردازش، بسته‌بندی و سایر هزینه‌ها نیز با دیجی‌کالا است.

برنامه‌های آتی شما برای همکاری با جامعه پزشکی چیست؟

بخش مسئولیت‌های اجتماعی در یکی دو سال گذشته در دیجی‌کالا موضوع مهم و جدی بوده، هر چند شاید کاربزرگی نکرده باشیم و هر کاری کرده‌ایم وظیفه بوده و کار کوچکی است، ولی تلاش کردیم به قدر و سهم خودمان یک بخش از راه حل باشیم. در زمان بحران‌ و بروز مشکلات دو دیدگاه وجود دارد، یکی اینکه ایستاد و غر زد و از آنهایی که کار تلاش می‌کنند انتقاد کرد، دیگری هم اینکه هر فرد، ارگان یا سازمانی نقش خودش در این بحران را ببیند و خودش بخشی از راه حل باشد. دیجی‌کالا تلاش می‌کند همیشه راه دوم را انتخاب کند. ما مشتاق هستیم با کمک، همفکری و پشتیبانی نهادهای این حوزه مثل نظام پزشکی، وزارت بهداشت و سایر مجموعه‌های مرتبط به همکاری با کادر درمان ادامه بدهیم و این باعث افتخار ماست. در مورد اقدامات آتی باید بگویم به عنوان بخشی از کمپین ایران همدل از ۱۳ اردیبهشت طرحی اجرا می شود که مردم می‌توانند اقلام ضروری را مثل مواد غذایی و … از آنجا خریداری کنند و هر چقدر فرد خرید کند دیجی‌کالا هم به همان اندازه به آن اضافه می‌کند با چند سازمان مردم نهاد در ارتباط هستیم تا کمک‌های ترکیبی را به گروه‌های کم برخوردار برسانیم که فاز اول آن به 300 بیمار کرونایی محروم در قرنطینه اختصاص دارد.

خاطره خاصی از این روزها دارید؟

کلی عکس‌ زیبا در بیمارستان‌ها داریم. البته ما فقط راننده‌ را به بیمارستان‌ها می‌فرستیم بدون عکاس و فیلم‌بردار و گروه رسانه‌ای ولی بعضی وقت‌ها خود بچه‌های کادر درمان می‌خواهند عکسی بگیرند با مامور ارسال، و این تصاویر خیلی زیباست، لبخندی که روی لب‌ها است بسیار زیبا است.

 

و حرف آخر

باید تشکر ویژه از سازمان نظام پزشکی انجام بدهم که به ما برای اجرای این پروژه بسیار کمک کردند. واقعا اگر لطف آقای دکتر کرمانپور و سایر عزیزان نظام پزشکی نبود، این پروژه شدنی نبود. دفتر امور دستیاری سازمان هم به ما کمک زیادی کرد و روسای بیمارستان‌ها هم واقعاً انرژی به ما می‌دادند. باید بگویم تاثیر پروژه در مجموعه ما هم خیلی مثبت بود و علیرغم حجم کار که این روزها وحشتناک زیاد است و با اینکه این پروژه کار مضاعفی برای تیم ما بود ولی همه تیم با انرژی و شوق زیاد کارهای این 200-300 بسته روزانه را انجام می‌دادند.

 

این مطلب اولین بار در وبسایت نظام پزشکی ایران منتشر شده و در اتاق خبر دیجی‌کالا بازنشر شده است.

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.