برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

اطلاع رسانی‌ها۰۸ آبان ۱۳۹۵

محتوای QR Codeهای نقطۀ فرود، در مسابقۀ ربات‌های پرنده چه بود؟

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

اگر اخبار دیجی‌کالا را دنبال کرده باشید، حتماً از برگزاری نخستین مسابقۀ ربات‌های پرنده و همچنین نتایج این رقابت باخبر هستید و احتمالاً در تصاویر و ویدیوهای این رویداد متوجه وجود سه QR Code بزرگ در نقطۀ فرود ربات‌ها شده‌اید. شاید کنجکاو شده باشید که محتوای این کدها چه بوده است؟ قبل از پاسخ به این سؤال، خوب است یک‌بار مأموریت اصلی مسابقه را مرور کنیم.

در روز مسابقه، ربات‌ها باید بستۀ دو كيلوگرمي دیجی‌کالا را تا ارتفاع ۳۰ متري بالا مي‌بردند، در مسيري مشخص و با عبور از موانعي با مختصات نامعلوم حرکت مي‌كردند و خود را به نقطه‌ي مقصد مي‌رساندند. در آنجا باید بين سه مشتري كه با QR Codeهاي متفاوت بر روي زمين مشخص شده بودند، مشتريِ صحيح را تشخيص مي‌دادند و پس از تحويل كالا به نقطه‌ي مبدا بازمي‌گشتند. همۀ مراحل مسابقه هم باید به‌صورت كاملاً خودكار و با استفاده از پردازش تصوير و هوش مصنوعي انجام می‌شد.

در واقع، چند دقیقه قبل از پرواز هر ربات، محتوای یکی از این کدها به عنوان مشتری صحیح به تیم‌ها داده می‌شد تا آن را به ربات خود معرفی کنند. این ربات‌ها هنگامی که به نقطۀ مقصد می‌رسیدند از بالا این کدها را اسکن می‌کردند و به‌محض تشخیص محتوای صحیحِ تعیین‌شده، خود را برای فرود بر روی آن و تحویل کالا هدایت می‌کردند.

اما محتوای پنهان‌شده در این سه QR-Code چه بود؟ در ویدیوی ارسال‌شده از سوی تیم IRSE، می‌توان محتوای کدها را دید!

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.