برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

جشنواره‌ها۱۳ تیر ۱۳۹۴

مسابقه «گذشته، خاطره، آینده» در اینستاگرام دیجی‌کالا

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

مرور عکس‌های قدیمی و بازگشت به خاطرات گذشته برای همه ما خوشایند و دلچسب است؛ خاطراتی که گاهی لبخندی بر لب‌هایمان می‌آورد، اشک شوقی از گوشه چشمان‌مان جاری می‌کند و یادش بخیرهایی که بعد از سیر در گذشته به خاطرات‌مان می‌بخشیم. می‌خواهیم در مسابقه «گذشته، خاطره، آینده» دور هم جمع شویم و با به اشتراک‌گذاری عکس‌هایمان باز هم خاطرات را مرور کنیم.

نحوه شرکت در مسابقه:

تا ساعت ۱۱ صبح روز شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴، عکس‌ها و ویدیوهایی از عکس‌های قدیمی و خاطره‌انگیز خود و یا بازسازی خاطرات را با هشتگ #digikala_oldphotos  در اینستاگرام قرار دهید. برای عکس‌ها و فیلم‌هایتان می‌توانید هر ایده‌ای مرتبط با موضوع مسابقه داشته باشید؛ مثلا با استفاده از عکس‌های قدیمی، به نحوی تقابل گذشته و حال را نشان دهید، یا به بازسازی فضایی قدیمی بپردازید، یا از عکس‌های فوری قدیمی استفاده کنید و در کنار عکس‌های فوری امروزی قرارشان دهید، یا…
شاخص‌های روایت و داستان‌پردازی، خلاقیت، منحصربه‌فرد بودن و توجه به تکنیک‌های عکاسی و فیلم‌برداری ملاک انتخاب ما در بخش‌های داوری و لایک است. به کمک این شاخص‌ها، تعدادی عکس و ویدیو انتخاب شده و توسط دیجی‌کالا منتشر می‌شود. به هر عکس و ویدیو مهلت ۲۴ ساعته‌ای برای دریافت لایک داده می‌شود. پس از پایان مهلت، لایک‌های عکس یا ویدیو شمرده شده و عکس یا ویدیو حذف می‌شود. در صورت وجود مرحله دوم مسابقه، تعدادی عکس یا ویدیوی برگزیده از لحاظ میزان لایک مجددا بازنشر شده و دوباره مهلتی برای لایک‌گیری به آن‌ها داده می‌شود. در مرحله دوم اکانت اینستاگرام دیجی‌کالا خصوصی شده و فقط دنبال‌کنندگان می‌توانند لایک کنند. تعداد و جزییات بیشتر و نحوه‌ی ادامه روند مسابقه، چند روز پس از پایان مهلت شرکت در مسابقه اعلام خواهد شد.

جوایز مسابقه:

جوایز برندگان مسابقه، توسط شرکت تهران فوکا به شرح زیر اهدا می‌شود:

نفرات اول بخش داوری و لایک:
– یک پکیج لوازم عکاسی شامل
– یک دستگاه دوربین Instax 90 neo Classic
– پنج بسته فیلم ۲۰ عددی
– سه پایه‌ی Fotopro Flexible Tripod RM 100-1

نفرات دوم بخش داوری و لایک:
– یک دستگاه دوربین Fujifilm Instax wide 300
– چهار بسته فیلم ۲۰ عددی

نفرات سوم بخش داوری و لایک:
– یک دستگاه دوربین Fujifilm Instax Wide 210
– سه بسته فیلم ۲۰ عددی

تقدیرشدگان بخش داوری و لایک:
پنج دستگاه دوربین Instax Mini 8 و کیف مخصوص

قوانین و مقررات مسابقه:

۱. هر کاربر تنها یک عکس یا ویدیو را می‌تواند شرکت دهد و در صورت شرکت دادن بیش از یک عکس یا ویدیو، یکی از پست‌هایش توسط تیم دیجی‌کالا انتخاب شده و شرکت داده می‌شود.
۲. ترجیح ما استفاده از عکس‌های قدیمی و خاطره‌انگیز است، با این حال کاربران می‌توانند از عکسی استفاده کنند که برای خودشان خاطره‌انگیز است.
۳. عکس‌ها و ویدیوهای شرکت‌ داده شده، باید مطابق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران باشند.
۴. در هنگام عکاسی و فیلم‌برداری، حریم شخصی و حق و حقوق دیگران را رعایت کنید.
۵. تنها لایک‌های زیر عکس یا ویدیو در صفحه دیجی‌کالا، مورد قبول است و لایک‌های پست موجود در صفحه شخصی خود شرکت‌کننده یا دیگران شمرده نمی‌شود.
۶. مسئولیت مالکیت و حقوق قانونی ویدیوها و عکس‌های شرکت داده شده، بر عهده شرکت‌کنندگان است.
۷. تبلیغات به هر شکلی مجاز است و این فرصت به صورت برابر برای تمام شرکت‌کنندگان وجود دارد.
۸. با توجه به پاک‌سازی اکانت‌های غیرواقعی توسط اینستاگرام، و همین‌طور امکانات محدود اینستاگرام برای بررسی لایک‌ها، تمامی لایک‌ها شمرده می‌شود و مورد قبول است.
۹. اگر اکانت شما Private است، ویدیوها و عکس‌هایتان را قبل از اتمام زمان شرکت در مسابقه،Direct  کنید. لطفا اگر اکانت‌تان Private نیست، عکس را به صورت Direct ارسال نکنید و فقط از هشتگ #digikala_oldphotos  برای شرکت در مسابقه استفاده کنید. با توجه به مشکلات Direct اینستاگرام، لطفا قبل از پایان مسابقه از رسیدن عکس‌تان مطمئن شوید.
۱۰. دیجی‌کالا حق استفاده از ویدیوها و عکس‌های مسابقه را در رسانه‌های خود دارد.
۱۱. هرگونه توهین و بی‌احترامی در کامنت‌ها، منجر به پاک شدن کامنت موردنظر می‌شود.
۱۲. استفاده از هرگونه ویرایشی در ویدیوها و عکس‌ها مجاز است.
۱۳. بدیهی است در شرایط اضطراری، دیجی‌کالا حق تغییر برخی از بندها را دارد.

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.