برای تجربه بهتر در این وبسایت، لطفا از صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.

اطلاع رسانی‌ها۱۵ تیر ۱۳۹۵

نشست صمیمی شرکت‌کنندگان نخستین مسابقه‌ی ربات‌های پرنده در دیجی‌کالا

about digikala groupabout digikala groupabout digikala group
about digikala group0 دقیقه وقت خواندن

زمستان سال گذشته، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا اقدام به برگزاری «نخستین مسابقه‌ی حرفه‌ای ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا» کرد و خبر آن از طریق رسانه‌ی دیجی‌کالا مگ به اطلاع عموم رسید. رقابتی که در آن، تیم‌های حرفه‌ای رباتیک ایرانی با تکیه بر تجربه و دانش تخصصی خودشان، برای طراحی و ساخت ربات پرنده‌ی حمل کالا، مطابق با قوانین این مسابقه، تلاش خواهند کرد.

پس از ارایه‌ی چارچوب کلی مسابقه و ارزیابی فنی تیم‌هايی که ثبت‌نام کرده بودند، درمجموع ۲۶ تیم به دو بخش «مسابقه» و «نمایشگاهی»، راه پیدا کردند.

چندی پیش، در نشستی صمیمی که در دفتر مرکزی دیجی‌کالا برگزار شد، تیم‌های شرکت‌کننده با تیم برگزارکنند‌ه‌ی مسابقه دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار حمید محمدی، مدیرعامل ديجی‌كالا، بر ضرورت استفاده از فناوری‌های روز دنیا برای افزايش رضایت‌مندی مشتریان تاكيد کرد.

سخنان و بازخوردهای نمایندگان تیم‌ها هم حاکی از اشتیاق آن‌ها به بهره‌برداری عملیاتی از این فناوری بود. از طرفی، دغدغه‌هایی مثل چالش‌های تجاری‌سازی فناوری‌ و نیازمندی‌های قانونی این حوزه هم از سوی تیم‌های شرکت‌کننده مطرح شد. در پاسخ، محمدی ضمن اشاره به جديت دیجی‌کالا در استفاده‌ی عملیاتی از ربات‌های پرنده، بر ضرورت اراده‌ی جمعی برای عبور از این‌دست موانع تاکید کرد. در ادامه نمایندگان تیم‌ها، پرسش‌های خود را درباره‌ی جزییات قوانین و نحوه‌ی برگزاری مسابقه مطرح کردند و تیم اجرایی و فنی مسابقه، پاسخ‌گوی سوالات آن‌ها بود.

در پایان این نشست، تیم‌ها در فضایی دوستانه فرصت آشنایی و گفت‌وگو با هم را پیدا کردند. این دیدار، آغازی برای مسیر پرچالش پیشِ‌روی تیم‌ها برای ساخت ربات‌های پرنده‌ی خود بود. این مسابقه‌، اواخر تابستان امسال با حضور فعالان رباتیک کشور، کسب‌وکارهای مرتبط و علاقه‌مندان به این حوزه برگزار خواهد شد.

منبع: Digikala Tech

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌Drone_Footer

اخبار مرتبط

برای استفاده از مطالب وب‌سایت درباره گروه دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا است.